Slično:(VIDEO) ZASTRAŠUJUĆE: Bujica nosila kroz Tekiju drveće i automobile!Kako se izvući kad vam pauk digne auto? Ovo je jedan način (VIDEO)Borko Stefanović slupao službeni automobil?„Automobili su ubrzo počeli da nestaju sa američkih i britanskih ulica, a prodavci su bili prinuđeni da preostale neprodate primerke rastavljaju, kako bi obezbedili delove za servisiranje i redovno održavanje, jer je obustavljena isporuka rezervnih delova“, objašnjava Dast. On dodaje da je njegova fascinacija Jugom i Zastavom počela slučajno kada je hteo da kupi sinu automobil preko I-beja. Tada je nabavio prvi Jugo, a sad ih ima već četiri. Među njima je i model koji je u Britaniji poznat kao Jugo 311, a mi ga znamo kao Zastavu 101. To je ujedno i najnoviji primerak u njegovoj kolekciji. Žuti „stojadin“ nalazio se 27 godina zaboravljen u jednoj garaži, kada ga je Dast otkrio. „Otkupio sam ga za 150 funti od jedne žene, zatim sam ga oprao i odvezao na servis gde su mu zamenili kočnice, i automobil je sada spreman za svoju prvu vožnju posle 27 godina“, ponosno pokazuje svog „keca“ Fil Dast. Moto Dastovog kluba ljubitelja Zastavinih vozila glasi: neko mora da povede računa o ovim automobilima, ili će u suprotnom oni zauvek nestati. Želimo mu puno sreće u nastojanju da sačuva ove automobile koji već predstavljaju pravu retkost na Ostrvu. Izvor: B92
Britanac čuva "Zastavine" automobile od zaborava
Ovaj nastavnik iz Ipstonsa u Engleskoj, koji je veliki zaljubljenik u Zastavina vozila, kaže da su Jugo i drugi Zastavini automobili, poput „stojadina“, pred izumiranjem u Velikoj Britaniji, i pokušava da ih sačuva od zaborava. „Kada sam 2010. osnovao klub koji okuplja vlasnike Juga i Zastave 101, utvrdili smo da se na britanskim putevima nalazi svega 25 ovih automobila“, kaže Fil Dast u intervijuu za Vol strit žurnal. On objašnjava da su Zastavina vozila postala poznata u Britaniji tokom osamdesetih, kada je kragujevačka fabrika izvozila svoje automobile u zemlje zapadne Evrope. „Bili su to najjeftiniji modeli na britanskom tržištu, ali se upravo zbog njihove male vrednosti vlasnici nisu mnogo trudili oko održavanja, pa su automobili brzo propadali“. „Yugo je izašao na loš glas pogotovo nakon nesreće koja se dogodila 1989. u SAD, kada je zbog jakog vetra jedna žena sletela automobilom u jezero sa mosta u Mičigenu“, kaže Dast, „ali mu je sudbina konačno zapečaćena početkom devedesetih, sa raspadom bivše Jugoslavije“.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Kad ruski ekonomista pročita Nikolaja Srpskog: Evropsko propadanje je davno predskazano
Vrhu Zapada je do mozga došla prosta mudrost: "Kada je ptica živa, ona jede insekte, ali k...
NEBOJŠA KRSTIĆ NAM SE VRATIO: Povodom knjige "U znaku neba i krsta"
Piše: Vladimir Dimitrijević
Nebojša Jevrić: Moler
Na zidu Parohijskog doma, uvek punog, dao je da se nacrta Ajfelova kula sa minaretom i hodž...
Slobodan Antonić: Uspon i pad srpskog bajdenizma
Na kraju je usledio težak poraz vašingtonske močvare na izborima 2024. godine. "Građanska ...