Pročitajte još:Preko Balkana vode tri koridora, ali kroz Srbiju prolazi samo rečni koridor Rajna-Dunav koji povezuje Strazbur, Frankfurt, Beč, Bratislavu i Budimpeštu, odakle se račva prema Rumuniji, a drugi krak ide ovom rekom između Hrvatske i Srbije do Crnog mora. Na TEN-T (Transevropska transportna mreža) mapi Dunavski koridor kroz Srbiju obeležen je isprekidanom linijom, što znači da na tom delu neće biti finansiranja iz evropskih fondova do 2030. Drugi balkanski koridor je mediteranski, to je putni i železnički koridor koji povezuje jug Iberijskog poluostrva, ide preko španske i francuske mediteranske obale prolazi kroz Alpe na severu Italije, ulazi u Sloveniju i dalje prema mađarsko-ukrajinskoj granici, a njegov sastavni deo je i pravac Rijeka-Zagreb-Budimpešta. Susedna Hrvatska biće spojena i na treći baltičko-jadranski putno-železnički koridor koji se proteže od Baltičkog mora i prolazi kroz Poljsku i ide preko Beča i Bratislave do severne Italije. Izvor: Vesti onlajn(VIDEO) Vremenska prognoza za petak 19. septembar
Evo šta zapravo znači dogovor sa Prištinom o slobodi kretanja
Evropu ne zanima put kroz Srbiju!
Ruku na srce, autoput Zagreb-Beograd-Niš nije nigde nestao, a nije mu prvi put ni da je izgubio status "panevropskog" s obzirom na to da se ista stvar dogodila i 1997, ali iz Brisela više nema novca za Srbiju kad je reč o gradnji te saobraćajnice. Kako "Vesti" saznaju, nismo više prioritet iz nekoliko razloga. Pre svega, Srbija nije članica EU i ima "tvrdu" granicu prema Uniji sa carinom na kojoj kamioni danima stoje, što ne bi bio slučaj da smo deo EU. Drugi problem je što smo silno otezali gradnju, pa smo namakli tek nešto više od 150 kilometara za desetak godina gradnje. Konačno, uljuljkani problemima Bugara i Rumuna da dovrše svoj Koridor 4, nismo žurili. Međutim, taj bugarsko-rumunski projekat je završen otvaranjem džinovskog mosta preko Dunava kod Vidina. Ovim je Evropa dobila najkraću rutu između Turske i Centralne Evrope, pa bismo mi s Koridorom 10 pali u drugi plan čak i da smo autoput na vreme završili. Zbog svega ovoga Srbija gubi stotine miliona evra prihoda od tranzita, ali i stotine miliona iz infrastrukturnih fondova. Srbija se prenemagala, otezala, kraduckala i godišnje završavala samo po par kilometara ove važne saobraćajnice, pa je logično što je Evropa odlučila da Koridor 10 izbriše iz svojih strateških planova. Na taj način EU je poslala jasnu poruku Srbiji da i pored geografskog položaja nije nikakav "nezaobilazni faktor" integralnog evropskog saobraćaja. Nova jedinstvena transevropska saobraćajna mreža puteva, železnica, aerodroma i kanala (TEN-T) zasniva se na devet glavnih osa: dva koridora sever-jug, tri koridora istok-zapad i četiri dijagonalna koridora. Srbija nije ni na jednom od njih.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Ćeranić: Glavne zapadne ambasade prate svaki Dodikov uzdah, a o zločinu u ime Alaha – preko volje
Problemi sa logikom, ili Kako je Rusija zatvorila benzinsku pumpu
U Kazanju je završen sastanak zemalja-članica BRIKS-a. Neki od rezultata.
VLADIMIR DIMITRIJEVIĆ - BOGOSLUŽBENA REFORMA: Šta je učio patrijarh Pavle ( KNJIGA NA POKLON )
Već decenijama u Pravoslavnoj Crkvi traju pokušaji reforme bogosluženja.
Slobodan Antonić: Etnički neutralna Srbija
Na crnoj listi pesama zabranjenih za emitovanje na radiju i TV, sve do kraja osamdesetih god...