PARIZ - Francuz koji je smislio slogan "JeSuis Charlie" (Ja sam Šarli), globalno usvojen nakon džihadističkog napada na list "Šarli ebdo", nastoji da dobije autorsko pravo na slogan kako bi zaustavio njegovu komercijalizaciju, saopštila je njegova advokatica.
Grafički dizajner Žoakim Ronsen (39) "nastoji da zaštiti i kontroliše upotrebu slogana kako bi sačuvao njegovu izvornu poruku", rekla je advokatica Mirijam Seban agenciji AfP. Ronsenov slogan je nakon napada na satirični list u kojem je poginulo 12 ljudi prihvaćen širom planete kao izraz solidarnosti sa stradalima. Kreator ove kampanje izjavio je da je gnevan zbog pokušaja nekih ljudi da na tome zarade novac. Ronsen, koji stanuje sa porodicom pet minuta od kancelarija "Šarli Ebdoa" u Parizu i radi za francusko izdanje modnog časopisa "Stilista", vest o napadu čuo je na radnom mestu. "Bili smo u redakciji, radeći na novom izdanju, kada je jedan od kolega video izveštaje o pucnjavi na Tviteru. Svi smo bili u šoku. Video sam poruke tipa "užasnut sam" i "zgrožen" ponovljene širom sveta - sve te poruke očaja", rekao je Ronsen za Bi-Bi-Si. On je rekao da se duboko zagledao u logo "Šarli Ebdoa" razmišljajući o tome šta on za njega znači, i zatim nacrtao jednostavan crtežz u istom fontu kao i naslov nedeljnika. Iako je u to vreme imao oko 400 pristalica na Tviteru, poruka se brzo proširila, i tokom protekle sedmice tvitovalo ju je oko sedam miliona ljudi.
Pročitajte još:(VIDEO) Ovako ratuju novoruski Spartanci!
Ronsen je rekao da su mu se ljudi zahvaljivali, što mu je u početku bilo veoma čudno, ali da je naposletku shvatio da je razlog tome što su pronašli sebe u njegovoj poruci. Nedavno se, međutim, pojavilo drugo pitanje - moguće korišćenje slogana "Ja sam Šarli" u komercijalne svrhe. Izveštaji pokazuju da je u Francuskoj bilo čak 50 zahteva za intelektualno vlasništvo nad ovom frazom, naveo je britanski radio. Ronsen je rekao da je dozvolio samo jednoj organizaciji, Reporteri bez granica, da koristi njegov rad i čak je konsultovao advokate u nadi da spreči bilo kakvo komercijalno korišćenje slogana. Izvor: Tanjug