Najnovije

NISU MOGLI DA GA SRUŠE SAMI: Da li su zaista islamisti oborili ruski avion?

Iako je egipatski ogranak terorističke organizacije Islamska Države preuzeo odgovornost da je oborio ruski avion A-321 kompanije „Kogalimavija“ sa 224 putnika i članova posade, za sada to nije potvrđeno, niti je ta grupa objasnila na koji način je to izvela.
Ruski avion je leteo iz Šarm el Šeika (foto: RT printskrin)

Ruski avion je leteo iz Šarm el Šeika (foto: RT printskrin)

Postoje samo dve mogućnosti. Ili islamisti koriste slučajan pad ruskog aviona na letu 9268 kako bi zastrašili građane Rusije ili su ga zaista oborili. Tu se nameću dva krucijalna pitanja, a odgovori na njih daju zaključak ili da teroristi nisu oborili ruski avion ili da to nisu mogli da učine sami, bez pomoći sa strane. Prvo pitanje je kojim su oružjem oborili avion, odnosno da li poseduju takvo dalekometno oružje. Poredeći to sa slučajem malezijskog aviona koji je oboren u Ukrajini, sećamo se da se velika polemika vodila oko toga da li proruske snage poseduju sistem BUK kojim bi mogli da obore avion koji je leteo na tolikoj visini. Naime, malezijski vojni radar navodno je registrovao veliku promenu visine – avion je bio na 13.716 metara visine, pre nego što se iz nepoznatog razloga naglo spustio na 7.010 metara. U suštini to su sve velike visine koje mogu da dosegnu samo ozbiljnija oružja. Čak i kad bismo uzeli u obzir da su islamisti možda mogli da gađaju avion sa Sinajske visoravni koja je na oko 2.600 metara nadmorske visine, putnički avion bi i dalje trebalo da im bude nedostižan jer komercijalni avioni uobičajeno lete na visinama većim od 10.000 metara. Štaviše, ruski avion je leteo na visini od oko 11.000 metara pre nego što je počeo da pada. To se može videti i na grafikonu. Čak i da su islamisti gađali sa najviše tačke Sinaja, i dalje je reč o udaljenosti od oko 8.500 metara što je cilj koji nije lako dosegnuti. Ako su ga dosegli, postavlja se potpitanje - a odakle teroristima oružje kojim mogu da obore avion na takvoj visini i kako su ga dovukli na Sinaj. Sve i da su islamisti mogli da obore ruski putnički avion, ostaje drugo i možda još važnije pitanje - a kako su oni znali da je to ruski avion?! Po obliku krila sigurno nisu. Na toj visini možda su mogli da prepoznaju da se radi o putničkom avionu, ali da je baš ruski - teško. "Kogalimavia" iz Tjumena i nije tako poznata ruska aviokompanija i poseduje svega sedam aviona. Na njihovim avionima stoji natpis latiničnim slovima, a čak i on se teško može videti iz žablje perspektive na toj udaljenosti. Isto važi i za malenu rusku zastavu pored pilotske kabine. Ako su teroristi znali da je reč o ruskom avionu, onda su imali vezu sa kontrolom leta Egipta ili neke od susednih zemalja - Izraela, Jordana ili Saudijske Arabije. Ili to, ili su podatak da je to ruski, a ne avion neke druge zemlje, dobili iz satelita neke svetske sile. Ostaje zaključak, ukoliko su islamisti zaista oborili ruski avion, to nisu mogli da urade bez "pomoći prijatelja".
Pročitajte još: 
Izvor: Pravda

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA