"Zato predlažemo da se TNG izuzme iz najavljenog povećanja akcize i time bar delimično ublaži pad potrošnje ovog energenta i omogući njegov opstanak na tržištu motornih goriva Srbije", poručili su iz UNKS. Izvor: TanjugPročitajte još:
UDRUŽENJE NAFTAŠA: Ne povećavajte akcize za gas ili će vozačima propasti investicije za TNG uređaje!
UNKS je ocenio da će povećanje cene goriva, posle najavljenog povećanja akciza, zavisiti i od niza drugih parametara koji takođe utiču na cenu goriva. Uvoznici i proizvođači derivata nafte će, u skladu sa Zakonom, prilikom stavljanja derivata nafte u promet, obračunati propisanu akcizu, a u kojoj meri i kojom dinamikom će se to povećanje, preko tržišta veleprodaje i maloprodaje preneti do krajnjih korisnika, o tome će odlučivati svaka kompanija pojedinačno. "Ukoliko drugi parametri koji utiču na cenu goriva, kao što su kotacije benzina i dizela ili kurs dinara u odnosu na dolar, ostanu nepromenjeni, svakako se očekuje da, će kao rezultat povećanja akciza na gorivo, cene na benzinskim stanicama biti povećane", navedeno je u saopštenju UNKS-a. UNKS je naveo da akciza ulazi u osnovicu za obračun PDV-a, tako da recimo ukoliko se akciza na benzin i dizel poveća za dva dinara po litri, očekivano povećanje maloprodajne cene po tom osnovu bi moglo da bude dva dinara plus PDV, odnosno 2,4 dinara. Svako povećanje cena po pravilu izazova pad potrošnje, ali u ovom slučaju budući da su cene goriva u Srbiji već nekoliko meseci u blagom padu, povećanje akcize bi nas zapravo vratilo na cene koje su važile početkom oktobra, što je još uvek povoljnije nego da su cene goriva rasle u periodu koji je prethodio uvođenju novih dažbina. UNKS je apelovao na Vladu Srbije da zajednički kao partneri detaljno preispitaju opravdanost mnoštva naknada, taksi i obaveza koje podižu troškove poslovanja, koji se direktno, ili posredno prenose na svaku litru goriva. Naročito uzimajući u obzir da će naftni sektor uskoro morati da preuzme i nove troškove, troškove ispunjenja zahteva brojnih direktiva, kojima se uređuju tržište nafte i derivata nafte u Evropskoj uniji. Racionalnijim sagledavanjem ovog pitanja bili bi smanjeni, ili ukinuti nepotrebni troškovi kojima je naftni sektor danas izložen. Tako bi bili stvoreni uslovi za smanjenje cene goriva i kao polsledica toga porasta potrošnje i porasta fiskalnih prihoda. "Apelujemo da je ovo prilika da država delimično ublaži veliki problem koji je nastao u prometu TNG-a. Naime, nakon višestrukog povećanja akcize na TNG, potrošnja ovog goriva u Srbiji je u stalnom i velikom padu. Za samo par godina, jedna administrativna mera je dovela u pitanje opravdanost svih investicija u lancu potrošnje", poručila je UNKS. Počevši od ne malih sredstava koja su građani uložili u ugradnju uređaja za TNG u svoje automobile, zatim investicija u opremanje prodajnih mesta, skladišta i izgradnju postrojenja za proizvodnju TNG-autogasa.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Slobodan Reljić: Razglednica iz Strazbura, sa groblja slobode štampe
Od 306 poslanika PS SE samo trećina ih je bila u sali kada se glasalo o DŽulijanu Asanžu. S...
Nebojša Jevrić: O smrti i smehu
Ćeranić: Nešto mi govori da bi se sudski proces Dodiku mogao završiti u duhu narodne „tresla se gora…“
Godišnjica “Incidenta u Banjskoj”: Kako su povezani tragični događaji na Kosovu sa samitom BRIKS u Kazanju?
Krajem septembra u Srbiji se sećaju tragičnih događaja koji su se odigrali na Kosovu i Met...