Najnovije

POCEPALI STE JAKNU U AUTOBUSU?: GSP plaća odštetu za štetu načinjenu u prevozu - pogledajte šta su uslovi

BEOGRAD- Beogradsko Gradsko saobraćajno preduzeće isplaćuje obeštećenja za najrazličitije štete koje pretrpe putnici u vozilima javnog gradskog prevoza.
GSP plaća odštetu za štetu načinjenu u prevozu (Foto: Jutjub)

GSP plaća odštetu za štetu načinjenu u prevozu (Foto: Jutjub)

– Ušla sam u autobus 33 u Jovana Avakumovića do Slavije, otkucala kartu, sela i dobila nervni slom, jer je iz sedišta na kojem je bio odvaljen tapacirani deo, štrčao šraf koji mi je pocepao pantalone. Vozač informisan, sedište i autobus uslikani, prijavljeno dispečeru – kaže sugrađanka koja je doživela neprijatnost u autobusu. To vozilo je isključeno iz saobraćaja, a prijava ja poslata odeljenju GSP-a za žalbe. Posle nešto više od mesec dana stiglo je obaveštenje: "Dobro jutro. Razmotrili smo vašu žalbu i odobrili vam novac u visini sume koju ste tražili. Ukoliko vam je to u redu, rešenje će potpisati naredne nedelje direktor i pozvaćemo vas d apreuzmete uplatu". – I sve ovo zato što su mi svi putnici u autobusu rekli 'džaba se žalite - nema od toga ništa', a vozač mi je rekao da nikada nije čuo da nekome refundiraju novac za oštećene stvari – kaže Beograđanka, koja veruje da žalbe imaju smisla i da se "sve može ako se pritisne sistem". I ne samo za pocepane pantalone, uporni će i za fleku ili mrlju na garderobi, oštećenu cipelu, od GSP-a dobiti odštetu. Nije stvar u pritisku, nego je reč o pravu putnika i obavezi prevoznika. U GSP-u navode da putnici, kao što su osigurani od povreda, tako imaju pravo i na nadoknadu materijalne štete na garderobi ili stvarima nastale u vozilima najvećeg gradskog prevoznika. – Kao i u svim drugim segmentima, i u ovom vodimo računa o interesima korisnika svoje usluge. Iz tog razloga formirana je posebna komisija koja se bavi utvrđivanjem materijalne štete nastale na garderobi i stvarima putnika u vozilima našeg prevoznika. U slučajevima pozitivnog rešenja, odlukom direktora, isplaćuje se novac oštećenim putnicima – navode u GSP-u. Prilikom utvrđivanja eventualne štete, oštećeni putnik je obavezan da uz zahtev za odštetu priloži i dokaz o plaćenoj usluzi prevoza. – Putnici se uglavnom javljaju sa žalbama o pocepanim stvarima, oštećenoj obući i, eventualno, zaprljanoj garderobi. Bilo je specifičniih slučajeva kada su pojedini putnici pokušavali da naplate 'lister' odelo, iako šteta nije bila pričinjena u našem vozilu. Dešava se da putnik zaboravi da evidentira u kojem je vozilu došlo do oštećenja, a, kao što je poznato, u sistemu javnog prevoza rade i vozila privatnika. Za njih GSP nije nadležan – navode u Gradskom saobraćajnom preduzeću.

Prvo prijava vozaču

Ako se ošteti garderoba ili obuća, potrebno je putnik prijavi oštećenje vozaču koji proverava da li se oštećenje zaista dogodilo u njegovom vozilu, i da se obrati komisiji za naknadu štete pisanim putem. Komisija potom uzima izjavu vozača i radnika održavanja saobraćajnog pogona kojem vozilo pripada.

Lekarska dokumentacija

Odštetne zahtev reguliše GSP, a eventualne povrede putnika regulišu se preko osiguranja koje pokriva rizik i naknadu štete u slučaju smrti putnika, invaliditeta, privremene sprečenosti za rad, nadoknađuje troškove lečenja... Uslov je da putnik ima registarski ili garažni broj vozila, broj linije, mesto i vreme nastanka povrede i odgovarajuću lekarsku dokumentaciju.
Pročitajte još:Kraj Evropske Unije – iluzija ili stvarnost!?Stigla kubanska vakcina potiv raka pluća
Izvor: Večernje novosti

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA