Najnovije

U obaranju ruskog Su-24 Turcima pomagali i Amerikanci i Saudijci

Sve je više indicija da su u obaranju ruskog Su-24 u vazdušnom prostoru Sirije učestvovali i Amerikanci i Saudijci.
Pad Su-24 (Foto: Jutjub)

Pad Su-24 (Foto: Jutjub)

U svakom slučaju, poznati moskovski ekspert za primenu vazdušno-kosmičkih snaga Aleksej Leonkov smatra da se sve tako odigralo. On ukazuje: „Analize pokazuju da su napad na naš Su-24 unapred isplanirali Turska i njeni partneri. Zato se može i mora govoriti o operaciji „Udar s leđa”. Naš avion su čekali u zasedi turski presretači, na zemlji je već bila spremna diverzantsko-izviđačka grupa, a snimateljske ekipe CNN i FOX bile su „na mestu”. Leonkov dodatno ukazuje da su u funkciji napada bila najmanje tri sistema za špijunažu i određivanje cilja, a takođe dva F-16 sa najmodernijim raketama AIM-9X. On smatra da je sve proteklo ovako: „Američki avion Boeing E-3 Sentry AWACS uzleteo je 24 novembra sa baze u Pervezu, u Grčkoj. Drugi E-3A , koji pripada ratnom vazduhoplovstvu Saudijske Arabije, poleteo je u isto vreme iz avio-baze Riyadh. Oba su imala jedan zadatak: da odrede gde se tačno nalaze avioni Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije. Oni su i izabrali žrtvu”. Leonkov nastavlja: „Američki E-3A imao je zadatak da utvrdi režim rada radara koji služi za upravljanje naoružanjem našeg Su-24. Faktički – proveravao je koliko je naš avion nezaštićen. Dakle, znali su da je Su-24 obavio zadatak, na da je bio u režinu „navigacija” i da se vraćao u bazu kod Latakije. Najvažnije je ipak što je taj E-3A čitavo vreme o Su-24 predavao podatke paru turskih F-16CJ. Specifičnost tog aviona, koji Amerikanci proizvode za Tursku, jeste kompjuter koji upravlja novim radarom AN/APG-68 i igra ulogu drugog pilota”. Po njegovim analizama, u operaciju su bili uključeni i američki PVO sistemi Patriot koji se nalaze u Turskoj, odnosno njihovi radari AN/MPQ-53 koji mogu biti u vezi sa E-3A i sa satelitima radioelektronske špijunaže MENTOR. U slučaju obaranja Su-24 – Leonkov ne isključuje ni da su bili „uvezani” sa KA «Geosat». Leonkov zato naglašava: „Linija leta F-16CJ ukazuje na veoma precizan „izlazaak na cilj”. E-3A su turskim presretačima ukazaivali gde se trenutno nalazi naš avion, a radari sistema Patriot, zajedno sa satelitom MENTOR, davali su telemetriju njegovog kretanja. Tako su turski avioni tačno znači gde da Su-24 „postave zasedu”. Par turskih Para F-16CJ prišao mu je na 4-6 kilomteara i lansirao raketu vazduh-vazduh AIM-9X Sidewinder u repni deo bombardera. Zato naši piloti nisu imali nikakvu šansu da spasu avion”. Leonkov je uveren da bi sve izgledalo drukčije da su Su-24 pratili ruski lovci Su-30SM. On posebno naglašava da Turci obaranje Su-24 ipak nisu mogli izvesti sami, a i da ga nisu izveli. Oni su i napravili grešku zbog koje provokacija nije sasvim uspela: „Turci su krenuli u napad sa zakašnjenjem od 2 minuta, a tasa je Su-24 već bio napustio 68 kilometara sporne teritorije na severu Sirije za čiji prlet mu je potreban minut i po. Zato je raketa bila ispaljena nešto dalje od planirane „tačke”. To objašnjava dve stvari: da je snimak sa sirijske strane granice bolji i što je naš drugi pilot uspeo da se sakrije u pumovitom predelu i da dočeka pomoć”.
Pročitajte još:RUSKI VAZDUŠNI BEDEM: „Moskva“ i S-400 na pozicijama (FOTO/VIDEO)TERORISTI TVRDE: Rusi koriste kasetne bombe! (VIDEO)Neverovatna priča o spašavanju ruskog pilota!
Izvor: fakti.org

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA