Međudržavni avijacioni komitet objavio je da suspenduje sertifikate za sve avione „boing 737“ u Ruskoj Federaciji dok ne dobije uverenje od avio-vlasti Rusije i SAD o tome da su oni podobni za letenje. Pismo o tome objavljeno je na sajtu Komiteta. U pismu je takođe navedeno da je Međudržavni avijacioni komitet početkom oktobra ove godine Federalnoj upravi civilne avijacije SAD uputio zahtev da se u avionima „boing 737“ pod hitno remontuju visinska kormila kako bi se osigurala bezbednost letenja. Prema informaciji MAK, Rosavijacija je više od godinu dana vodila prepisku s američkom upravom u vezi s ovim pitanjem. „Nije nam poznato da su Rosavijacija, Federalna uprava civilne avijacije i Boing doneli bilo kakve zajedničke odluke u vezi s goreukazanim hitnim dodatnim radovima“, piše u pismu. Dodaje se da je Avio-registar MAK prinuđen da suspenduje sve sertifikate za avione „boing 737“ dok ne dobije odgovarajuća uverenja od Rosavijacije i Federalne uprave civilne avijacije SAD da su avioni tipa ’boing 737‘ „u stanju koje omogućava njihovo bezbedno korišćenje“.
U Rosavijaciji su saopštili da pre nego što preduzmu bilo kakve mere očekuju da autentičnost pisma potvrde predstavnici MAK, koji su pozvani na savetovanje u petak.
„Nismo dobili original pisma, zbog čega smo predstavnike MAK pozvali na savetovanje koje će biti održano sutra“, rekao je savetnik direktora Rosavijacije Sergej Izvolski odgovarajući na pitanje da li je pismo komiteta objavljeno na sajtu autentično i kakvi će biti dalji koraci preduzeća. Informaciju da je MAK suspendovao sertifikat za „boing 737“ potvrdio je za rusku radio-stanicu „Komersant FM“ zamenik šefa komiteta Sergej Zajko. Prema njegovim rečima, neophodna je hitna dorada sistem upravljanjem visinskim kormilom. Pritom je on naveo da će sertifikati biti vraćeni kada bude potvrđena potpuna bezbednost eksploatacije aviona.Ovaj tip mlaznog putničkog aviona projektovala je u SAD korporacija „Boing“ šezdesetih godina. Kada se uzmu u obzir sve njegove modifikacije, to je najčešće korišćeni mlazni putnički avion u istoriji avijacije — dosad je proizvedeno više od 8.000 različitih modifikacija ove letelice.
Ruske avio-kompanije u ovom trenutku koriste 147 aviona „boing 737“ raznih modifikacija. Za njima sledi „erbas A320“ i njegove modifikacije „A319“ i „A321“. U Rusiji su se dogodile dve avionske nesreće „boinga 737“ (2008. i 2009), u kojima je poginulo ukupno 138 ljudi.