Pročitajte još:„HRIZANTEMA“: Ruska supersonična protivtenkovska raketa (VIDEO)
Ovo je istorijat najpoznatijeg ruskog auta - LADA (FOTO)
Interesantna je etimologija naziva samog grada, ali i modela koji su proizvođeni u fabrici. Naime, Palmiro Toljati je bio italijanski političar i dugogodišnji vođa Komunističke partije Italije, pa je grad u kome je došlo do kooperacije FIAT-a i SSSR-a, po njemu i dobio ime. Što se tiče naziva Lada, ono potiče iz staroslovenske mitologije, a vezano je za boginju leta, ljubavi i lepote, Kao osnova za rane modele Lade, korišćene su FIAT-ove platforme, a automobili su, u početku, zamišljeni kao narodni i dostupni svima. Platforma FIAT-a 124 bila je adaptirana za zadovoljenje potreba i uslova ruskog tržišta i temperatura nižih od nula stepeni celzijusa. Da bi se povećala izdržljivost, konstrukcija je značajno ojačana. Postojeći motori su zamenjeni novim sportskim, sa novim dizajnom i ojačanom bregastom osovinom a bili su značajno bolji i kvalitetniji nego u FIAT-ovim modelima. Mrazevi i hladnoća su bili glavni razlog neispravnosti i problema sa motorima, pa su se preduzimale mere predostrožnosti da bi se izbegle neprijatnosti kao što je zaglavljivanje u nekom bespuću bez šansi za opstanak. Iz tog razloga, automobil je dobio i pomoćnu pumpu za gorivo, kao i start ap bateriju, u slučaju iznenadnog otkazivanja akumulatora. Što se Lade tiče, važno je znati da je ona nije proizvođač automobila, već robna marka fabrike Avto-Vaz. Kao što i samo ime kaže, Lada je napravljena da bude dugovečan i izdržljiv automobil. Prvi modeli po ugledu na FIAT su bili sedan VAZ 2101 i karavan VAZ 2102, posle koje je izbačena i luksuzna verzija VAZ 2103, sa duplim farovima i poboljšanim benzinskim motorom od 1.500 cm3. 80-ih godina XX veka, Lada je već mogla da se pohvali i poboljšanim novim modelima. Odličan primer poboljšanog dizajna je bila Niva, čija proizvodnja je počela 1978. godine. Niva je veoma brzo pobrala sve simpatije Rusa zahvaljujući pogonu na sva 4 točka i moćnom motoru od 1.700 cm3. Modernizacija prethodnih modela je dovela do razvoja sasvim novog automobila–hečbeka sa troje vrata po imenu Sputnik, koji je ubrzo preimenovan u Samaru. Razvoj nove Lade je imao prednost zbog kooperacije sa nemačkim proizvođačima, između ostalih i sa Poršeom, usmerene na poboljšanje sagorevanja. [caption id="attachment_455266" align="aligncenter" width="650"] Foto: Lada[/caption] Pojedini modeli, kao što su 2105 i 2107, koji su počeli sa proizvodnjom u tom periodu, bili su poznatiji pod imenom Žiguli. Proizvodnja je trajala sve do momenta kada je fabrika, zbog pada komunizma, morala da odloži predstavljanje svog najnovijeg modela 110. [caption id="attachment_455267" align="aligncenter" width="650"] Foto: Lada[/caption] Ako govorimo o modelima koji su se proizvodili tokom 90-ih godina, prevashodno treba pomenuti Gnom, mali gradski automobil koji mnogo podseća na Nisan Mikra, i sportski kupe Nataša iz 1992. godine. Možda se čini da je Lada izgubila bitku sa drugim proizvođačima automobila, ali je u našim krajevima malo poznato da je itekako lansirala svoje modele na prostorima Azije i Južne Amerike. [caption id="attachment_455268" align="aligncenter" width="650"] Foto: Lada[/caption] Lada je vrlo brzo uhvatila priključak sa najnovijim razvojem ruske ekonomije, koja, delimično, doživljava bum i zbog razvoja automobilske industrije. Posle nekoliko velikih transakcija vezanih za kupovinu akcija Lade, Rusija je, gotovo preko noći, postala jedno od najbrže rastućih tržišta kada su automobili u pitanju. Kompanije iz automobilske industrije procenjuju da će uskoro, po rastu i broju prodatih automobila, rusko tržište preteći i veoma zahtevno nemačko. [caption id="attachment_455269" align="aligncenter" width="650"] Foto: Lada[/caption] Prolazeći kroz složene procese restruktuiranja, Lada planira da udvostruči svoju prodaju na prostorima Rusije, kao i da se 2015. godine predstavi u svetu u najboljem svetlu. U međuvremenu, ruski proizvođač ostvaruje dobit zasnovanu na već postojećim modelima kao što su Samara-Samara 2 (hečbek sa troje i petoro vrata), Kalina, Priora i kooperacijski razvijenom "Porsche – Silhouette". Izvor: lakodokola.com /Rajko Martinović
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Kad ruski ekonomista pročita Nikolaja Srpskog: Evropsko propadanje je davno predskazano
Vrhu Zapada je do mozga došla prosta mudrost: "Kada je ptica živa, ona jede insekte, ali k...
NEBOJŠA KRSTIĆ NAM SE VRATIO: Povodom knjige "U znaku neba i krsta"
Piše: Vladimir Dimitrijević
Nebojša Jevrić: Moler
Na zidu Parohijskog doma, uvek punog, dao je da se nacrta Ajfelova kula sa minaretom i hodž...
Slobodan Antonić: Uspon i pad srpskog bajdenizma
Na kraju je usledio težak poraz vašingtonske močvare na izborima 2024. godine. "Građanska ...