Pročitajte još:Šojgu: Jugoslavija je bila laboratorija za raspad državaZAHUKTAVA SE: Vazdušni rat Rusije i NATO-a na nebu iznad Evrope!Izvor: Tanjug
Kvar na Nikolićevom avionu, otkazana poseta Vatikanu
Kvar se dogodio na motoru vladinog falkona. To je poslednji u nizu incidenata sa tom vladinom letilicom. Zbog raznih kvarova na avionu, "falkon", koji je proizveden 1981. godine, kao i na drugom vladinom avionu "lir džetu", 1991. proizvedenom, srpski zvaničnici su u više navrata imali problema. Zbog kvara na "falkonu", u decembru 2012. godine tadasnji premijer Ivica Dačić nije na vreme poleteo sa aredoroma "Nikola Tesla" na Kipar. Kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela, saopštili su tada nadležni. Problemi sa vladinim "falkonom" zabeleženi su i 19. novembra u Ujedinjenim Arpaskim Emiratima, a prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić se vratio u zemlju avionom šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana. Avion se pokvario po dolaska u UAE, a kako je tada rečeno u kabinetu vicepremijera, članovima srpske delegacije pilot je rekao da postoji problem sa elektronikom letelice, kao i da je najverovatnije u pitanju kvar autopilota. Sa istim avionom pet meseci ranije imao je probleme i ondašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU. Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon što je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici. Nešto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa "lir džetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za sletanje po magli delegacija morala da sleti u Karlove Vari. Avgusta 2010. godine prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja uočen je kvar na motoru "falkona", a pošto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad. U martu 2011. ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata, jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari potom otklonili. Prema ranije saopštenim podacima avio-službe Vlade Srbije "lir džet 31a" proizveden je 1991, a "falkon 50" 1981. godine. Predsednik Srbije, inače, trebalo je danas da otputuje u jednodnevnu zvaničnu posetu Vatikanu, gde je bio planiran sastanak sa papom Franjom i sa državnim sekretarom Svete Stolice, kardinalom Pjetrom Parolinom.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Kad ruski ekonomista pročita Nikolaja Srpskog: Evropsko propadanje je davno predskazano
Vrhu Zapada je do mozga došla prosta mudrost: "Kada je ptica živa, ona jede insekte, ali k...
NEBOJŠA KRSTIĆ NAM SE VRATIO: Povodom knjige "U znaku neba i krsta"
Piše: Vladimir Dimitrijević
Nebojša Jevrić: Moler
Na zidu Parohijskog doma, uvek punog, dao je da se nacrta Ajfelova kula sa minaretom i hodž...
Slobodan Antonić: Uspon i pad srpskog bajdenizma
Na kraju je usledio težak poraz vašingtonske močvare na izborima 2024. godine. "Građanska ...