Najnovije

IZVEŠTAJ BACA U KONFUZIJU: Neko nije uradio svoj posao u Dikovićevom operativnom centru?

  Načelnik Generalštaba LJubiša Diković u prvom izveštaju tvrdi da je u 21:12 časova obavešten o celoj operaciji, ok se u drugom ne navodi da je uopšte i obavešten. Lanac komandovanja koji je prethodio padu vojnog helikoptera je negde zakazao.
General LJubiša Diković (Foto: vs.rs)

General LJubiša Diković (Foto: vs.rs)

Lanac komandovanja koji je prethodio padu vojnog helikoptera Mi-17, 13. marta nadomak aerodroma "Nikola Tesla" bio je krajnje konfuzan. Na osnovu napisanog izveštaja, nije jasno koju je ulogu u celoj operaciji imao načelnik Generalštaba Vojske Srbije LJubiša Diković, odnosno, da li je i u kom trenutku bio upoznat sa celom operacijom. Kako pokazuje izveštaj o komandnoj odgovornosti, koji je formiral komisija pod Dikovićevom ingerencijom, ministar odbrane Bratislav Gašić direktno je zvao generala Predraga Bandića i kazao mu da razmotri da li može da reaguje po zahtevu da se beba preveze. U tom izveštaju je navedena Dikovićeva izjava da je obavešten o celoj operaciji u 21:12 časova, kada je helikopter već poleteo. Međutim u drugom, završnom izveštaju navodi se da je operativac Operativnog centra RV i PVO u 19:56 obavestio Operativni centar Sistema odbrane o detaljima zadatka. Diković je, međutim, morao odmah da bude obavešten i mogao je već do 20:15 da spreči let ili promeni njegove parametre da je na vreme dobio infomraciju o poletanju od OC-a. A upravo je dužnost ovog centra koji je pod komandom Generalštaba, da o letu obavesti Dikovića. - U izveštaju vojni operativac navodi da je obavešen o zadatku i smernicama od generala Bandića i da je potom o svemu uponao komandanta RV i PVO generala Ranka Živaka koji mu je dao saglasnost za izvršenje zadatka. Ovaj operativac je dobio obavezu da proveri meteorološku situaciju ka Raškoj, gde je helikopter trebalo da odleti. Izvor dnevnog lista Kurir prepričava deo izjave ovog operativca o povratku helikoptera za Beograd. - U izveštaju stoji izjava tog operativca da je nakon procene meteo-situacije i konsultacija sa generalom Bandićem odlučeno da helokopter sleti na aerodrom "Nikola Tesla" umesto na VMA, jer je to bio sigurniji izbor u datim okolnostima. Taj operativac je naveo da je kasnije Bandić potvrdio da je odluka bila pravilna je se situacija na Banjici pogoršala i da sletanje na VMA ne bi bilo moguće. Podsetimo, helikopter Mi-17 koji je prevozio bebu staru pet dana iz Raškog okruga prema Beogradu pao je 13. marta nadomak piste aerodroma "Nikola Tesla". Poginuloje je sedam osoba - major Omer Mehić, kapetan Milovan Đukarić, tehničari zastavnici Nebojša Drajić i Ivan Miladinović, anesteziolog DŽevad LJajić, tehničar Miroslav Veselinović, kao i beba iz porodice Ademović.

Lanac komandovanja

Naređenje za poletanje helikoptera nije izdao načelnik Generalštaba LJubiša Diković, ali nije bio ni u obavezi da to uradi, pišu "Novosti". Komandu za podizanje letelice u hitnim slučajevima, prema vojnim propisima, mogu da izdaju i zapovednici nižeg ranga. NJihova obaveza je samo da o svom naređenju izveste i prvog čoveka Vojske, objašnjavaju piloti i stručnjaci za vazduhoplovstvo.
Pročitajte još:NOVI DETALJI O PADU HELIKOPTERA VS: Ovo su bile poslednje reči pilota Mehića!Silovatelja iz Pančeva pretukli, mučili strujom, skinuli golog i pustili da visi sa desetog sprata!
Izvor: Kurir, Novosti, Alo

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA