Pročitajte još:STEFANOVIĆ: Nemca istražuje BIA, u Srbiji nema teroristaVučić: Izbori nam nisu potrebni, neću na silu da budem premijerNa severu kontejneri za migranteIzvor: Večernje novosti
Tasovac: Kultura do medija kreativnošću i boljim sadržajima
Imajući u vidu da u Srbiji od skoro 1.500 glasila koliko ih ima tek nekolicina ima kulturne redakcije, što ukazuje na to da većina vlasnika medija i glavnih i odgovornih urednika ne prepoznaje kulturu kao svoju interesnu sferu, Tasovac kaže da su vlasnici medija u Srbiji često najposlušniji sledbenici logike kapitalizma, koja je jednostavna isto onoliko koliko je i nemilosrdna. "Na Bajlonijevoj pijaci prodaju se krompir i paradajz, a ne sabrana dela Kanta i Hegela zato što krompir i paradajz ima ko da kupi. I to svakog dana", kaze ministar i u svom stilu dodaje da prodaja nemačke idealističke filozofije ide nešto slabije "pogotovo u vreme tropskih vrućina". Na pitanje šta je to što bi trebalo uraditi, realizovati, pokrenuti da bi kultura dobila mesto koje zaslužuje ministar kaže da bi pre svega trebalo kuknjavu zameniti delanjem, beznadežnost kreativnošću kao i učiti na pozitivnim, a ne negativnim primerima, "jer bi na taj način ljudi shvatili da odgovnornost za položaj kulture u medijima nije samo na vlasnicima medija i njihovim glavnim i odgovornim urednicima". "Pojedini rukovodioci institucija kulture bi, na primer, mogli više pažnje da posvete razvoju sopstvenih digitalnih strategija, negovanju medijskih kontakta, boljim pres-materijalima i, pre i iznad svega, zanimljivijim i maštovitijim sadržajima kojim će osvojiti pažnju i medija i publike", primećuje Tasovac. On dodaje i da bi prestonički mediji mogli da obrate više pažnje na kulturna događanja širom Srbije "pošto Srbija i srpska kultura ne žive samo u krugu dvojke". Ministar kaže i da se ne sme zaboraviti da ozbiljni mediji, u koje spadaju i javni servisi i ustanove kulture u Srbiji imaju istu ciljnu grupu, a to je pismena i obrazovana publika. "Za nju se ne treba samo izboriti, nju treba i stvoriti. Negovanje i edukacija publike je po meni jedan od ključnih, strateških, dugoročnih ciljeva o kojima moraju podjednako da razmišljaju i ozbiljni mediji i ustanove kulture", kaže on. Ministar podseća da se estetski osećaj i intelektualna radoznalost ne nasleđuju kao boja očiju ili sklonost ka gojaznosti, već se oni stiču i zato smatra da kultura u svakom društvu, pa i srpskom, ima šansu.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
MILAN VIDOJEVIĆ ZA PRAVDU: Šta možemo da očekujemo od Trampove administracije?
Piše: Milan Vidojević
SLOBODAN RELJIĆ:Gejts šalje veštačku inteligenciju na digitalne Frankenštajne
Čudno je da se Bil Gejts iznenada dosetio cenzure (da veštačka inteligencija obavlja totaln...
PETAR DAVIDOV: Ukrajina, zdrava mučnina i nagon za povraćanjem kao preduslov za ozdravljenje
Proganjanje Ukrajinske Pravoslavne Crkve izaziva proteste i kod samih Ukrajinaca, i u tome l...