Od 2008, Kinezi zvanično rade na konceptima aviona pete generacije.
Avionska industrija Čengdu grupa (J-20) i Avionska korporacija Šenjang (J-31), koje posluju pod kapom državne kineske avio-industrije AVIC, intenzivno rade na dizajnu super-aviona, piše agencija Sputnjik. Za J-20, koji je trenutno bliži realizaciji, veruje se da će biti operativan do 2018, ali pošto su u fazi prototipova, ni za jedan od dva projekta nisu poznate tačne specifikacije, kao ni za šta će tačno oni biti sposobni. Ipak, spekuliše se da će J-20 biti opremljen dalekometnim napadačkim sistemima koji će moći da pogode ciljeve na bilo kojoj tački Zapadnog Pacifika. Takođe, veruje se da će biti nevidljivi za radarske sisteme, što bi bio prvi ovakav avion proizveden u Kini. Predviđa se da bi u slučaju vazdušnih borbi zadatak J-20 pre svega bio da ograniči neprijateljske radarske sisteme i domet udara. I dok se za J-20 očekuje da će biti superioran kada su u pitanju manevarske mogućnosti, J-31 bi trebalo da bude savršeno oružje za odvraćanje od upada na teritoriju Zapadnog Pacifika, prenosi Sputnjik. Procenjena brzina J-20 će se kretati do maksimalnih 2,5 maha, dok će J-31 biti nešto sporiji sa graničnom brzinom od 2 maha, a oba aviona će pokrivati borbeno područje od oko 2.000 kilometara. Američki zvaničnici veruju da će J-31 prevazići mogućnosti njihovih lovaca četvrte generacije kao što su F-15 Strjk igl i F/A-18 Super hornet, i da će čak biti "rame-uz-rame" sa F-22 ili F-35. Krajem 2014, Predsednik AVIC-a Lin DŽouming, bio je dovoljno samouveren po pitanju novih kineskih aviona da je čak izneo i sledeću tvrdnju:"Kada J-31 poleti, svakako će srušiti F-35. To je sigurno tako".
Pročitajte još:
Izvor: Pravda