UMEŠANA ANGELA MERKEL: Stoji li kancelarka iza skandala godine u Nemačkoj?
Britanski "Dejli mejl" piše da je prva velika "žrtva" skandala pala juče kada je Martin Vinterkorn, izvršni direktor "Folksvagena", podneo ostavku kako bi omogućio "sveži start", istovremeno negirao ličnu krivicu. Cene akcija nemačkog proizvođača automobila skočile su posle te vesti za 7,3 odsto nakon tog skandala, ali je "Folksvagen" u međuvremenu izgubio više od 27 milijardi evra ili oko trećine svoje vrednosti. Nemački Zeleni tvrde da je konzervativna vlada Merkelove priznala u odgovoru na parlamentarno pitanje još u julu da je znala za "Folksvagenovo" varanje oko softvera za testiranje. Oliver Krišer, zamenik predsednika te opozicione stranke, kazao je ovo nemačkoj TV stanici N24. - Vlada je je u julu saopštila da je znala za ovaj softver, koji je korišćen u SAD, i jasno je da su znali da je softver bio u širokoj upotrebi. Vlada je zajedno s autoindustrijom radila na tome ne da smanji emitovanje štetnih gasova iz vozila, već da sistem merenja uspostavi tako da automobili na papiru zadovolje neophodne standarde - kazao je Kiršer. On je svoju tvrdnju zasnovao na pisanom odgovoru od 28. jula nemačkog Ministarstva saobraćaja na pitanje koje su postavili Zeleni u vezi sa takozvanim "uređajima za poništavanje". To je ime koje je autoindustrija dala softveru koji je "Folksvagenu" omogućio lažiranje testova emisija štetnih gasova u SAD. Ministarstvo je tada napisalo da deli mišljenje Evropske komisije da "ne postoje šire dokazani načini sprečavanja rada uređaja za poništavanje", ali da podržavaju dalji razvoj EU regulative "sa ciljem smanjenja realnih emisija iz motornih vozila". Forum nemačkih ekoloških preduzetnika podržao je optužbe da je Merkelova znala šta se događa. - Savezno Ministarstvo saobraćaja nije nijednom proverilo informacije koje je poslednjih godina dobijalo od proizvođača - kaže Jirgen Reš, šef "Dojče umvelhilfea". Aleksander Dobrint , nemački ministar saobraćaja, u utorak je demantovao tvrdnje da vlada nije propisno nadgledala rad autoindustrije kako bi sprečila neregularnosti.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Kad ruski ekonomista pročita Nikolaja Srpskog: Evropsko propadanje je davno predskazano
Vrhu Zapada je do mozga došla prosta mudrost: "Kada je ptica živa, ona jede insekte, ali k...
NEBOJŠA KRSTIĆ NAM SE VRATIO: Povodom knjige "U znaku neba i krsta"
Piše: Vladimir Dimitrijević
Nebojša Jevrić: Moler
Na zidu Parohijskog doma, uvek punog, dao je da se nacrta Ajfelova kula sa minaretom i hodž...
Slobodan Antonić: Uspon i pad srpskog bajdenizma
Na kraju je usledio težak poraz vašingtonske močvare na izborima 2024. godine. "Građanska ...