Pročitajte još:Putin je u Siriji na putu pobede – Rusija ponovo postaje velika silaKATASTROFA U RUSIJI: Urušio se rudnik, 90 ljudi zarobljeno pod zemljom!Izvor: fakti.org
Rusija počinje da pravi „nevidljive“ ratne brodove - korvete i fregate
„Napravili smo nekoliko materijala koji apsorbuju elektromagnetsko zračenje i imaju visoke karakteristike u potrebnim dijapazonima elektromagnetskog spektra. Jedna od takvih konstrukcija bazira se na principu uvođenja elektroprovodnih slojeva u srednji sloj talasaste oplate, što omogućava da se obezbede potrebni parametri površine radarskog preseka broda“ - istakao je on. Po Fedonjukovim rečima, za određene tipove brodova prave se kompozitne konstrukcije koje obezbeđuju postizanje određenih funkcionalnih karakteristika. Između ostalog, prilikom izgradnje korveta klase 20380 i 20385, korišćenje kompozitnih materijala omogućilo je smanjenje težine pojedinih konstrukcija za 10-15 odsto u poređenju s aluminijumskim, kao i povećanje zaštite od požara. Korišćenje konstrukcija koje se sklapaju od tipskih elemenata omogućava povećanje korisne zapremine broda za 5-7 odsto. Fregate klase 22350 se takođe opremaju podsklopovima i motorima od kompozitnih materijala. Među njima su spojnica za apsorpciju vibracija koja prenosi snagu preko reduktora i poluosovina do turbina, kao i radio-neprozirni paneli na tornju. Korišćenje kompozitnih materijala u konstrukciji novih brodova omogućava ne samo da se smanji masa i poveća pouzdanost korišćenja, već i da se smanje troškovi korišćenja. Zbog toga što kompozitni materijali ne zahtevaju farbanje i nisu podložni koroziji. Osim toga, konstrukcije tog tipa apsorbuju zvuke i elektromagnetsko zračenje, štite od toplote i odbijaju elektromagnetsko zračenje. Oni mogu da budu proizvedeni u toku jedno proizvodnog procesa, što smanjuje za 30-40 odsto količinu rada potrebnog za izradu. Brodovi klase 22350 su višenamenske fregate za delovanje u udaljenim morskim zonama. Imaju deplasman 4,5 hiljada tona i mogu da razvijaju brzinu do 29 čvorova. Fregate su naoružane, između ostalog, raketama „Oniks“ i „Kalibar“ zenitnim sistemom „Poliment-Redut“, a takođe ih odlikuje originalna arhitektura nadgradnje i primena kompozitnih materijala, koji omogućavaju da se smanji uočljivost broda. Prvi brod klase 22350 je „Admiral Gorškov“. Kobilica je položena 2006. godine. U novembru 2014. godine prvi put je isplovio na ispitivanja. Bilo je planirano da uđe u sastav Ratne mornarice Rusije krajem 2015. godine. Jedan od najvažnijih pravaca u oblasti kompozitnih materijala jeste pravljenje elisa za podmornice i brodove od kompozitnih materijala. „Aktivno počinjemo da radimo na elisama od kompozitnih materijala. To je napredna oblast koja obezbeđuje smanjenje nivoa vibracija kraka elise i povećanje efikasnosti rada elise. Zahvaljujući različitim efektima, biće ne samo poboljšano akustično polje broda, već i smanjena masa elise“ - kazao je Fedonjuk. On je precizirao da će se zahvaljujući novoj strukturi materijala krak elise prilagođavati hidrodinamičkom toku - u zavisnosti od brzine plovidbe. Struktura kompozitnog materijala će obezbediti potrebno deformisanje krakova koji se vrte prilikom prilagođavanja hidrodinamičkom toku, što će povećati efikasnost rada elise i omogućiti da se smanji njena masa. Fedonjuk takođe ističe da „ako se finansiranje istraživanja zadrži na postojećem nivou, eksperimentalni obrazac bi mogao biti gotov do 2018. godine“. Tada bi, po po njegovim rečima, mogla da budu započeta ispitivanja elise od kompozitnih materijala. Kako je više puta izjavljivao izvršni direktor KGNC Mihail Zagorodnjikov, konstruisanje elise od kompozitnih materijala je jedan od prioriteta u naučnim istraživanjima Krilovskog centra. „Pre svega, za podmornice, a zatim, možda, i za civilne brodove“ - rekao je Zagorodnjikov odgovarajući na pitanje o nameni naprednih elisa.
Bonus video
Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
portala "Pravda" kao i TV produkciju.
Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.
Kolumne
Slobodan Reljić: Kako se dobija rat protiv društvenih mreža
Istraživanja pokazuju da maloletnici koji provode više od tri sata dnevno na društvenim mre...
SIRIJA POSLE ASADA: Nova nada ili irački i libijski scenario!?
Zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i njegov tim ignorišu izraelsku agresiju?
Verovatno samo lenji sebi nisu postavili pitanje: zašto novi šef Sirije Muhamed al-Golani i ...
Slobodan Antonić: Da nas sitno ne samelju
Blokaderi, onda i danas, u personalnom smislu nisu isti, ali u strukturalnom jesu. Većina ...