Ipak, prema procenama konsultantske kuće Gartner, rast prodaje rezultat je popularizacije jeftinih pametnih telefona na tržištima u razvoju, što je pak podstaknuto smanjenjem cena 4G pristupa mobilnim mrežama.
“Novi brendovi unose pometnju u stare poslovne modele i povećavaju svoj udeo. S takvom tržišnom dinamikom, kineski brendovi polako postaju novi vodeći svetski brendovi”, smatra Anšul Gupta, direktor istraživanja u Gartneru. “Dva kineska brenda su među pet najprodavanijih u prvom kvartalu 2015, a predstavljali su 11 odsto tržišta. Sada već govorimo o tri kineska brenda na top pet listi uz udeo od 17 odsto”.
Baš kao Ksiaomi i Huavei, veliki rast zabeležio je i Opo. Ispred ovog trojca nalaze se samo Samsung i Epl, kojima udeo polako ali sigurno opada. Oba giganta su, naime, isporučili manje uređaja nego prošle godine, a najveći pad je zabeležio Epl - sa 17,9 na 14,8 osto udela u istom periodu (prvi kvartal 2015/2016).
Samsungov pad su, prema analitičarima, kako-tako “amortizovali” novi modeli iz linije Galaksi S7, ali i jeftiniji uređaji koji su uspeli da se nametnu kao konkurencija na tržištima u razvoju.
IZVOR: B92
Išćenko: Za preostale Ukrajince je najbolje da Ukrajina što pre prestane da postoji kao država
Ukrajini će najlakše biti 2025. godine. Ranije je malo toga zavisilo od nje, a sada ni njena...