„Momenti” služe za organizovanje i deljenje fotografija, a koriste tehnologiju baziranu na veštačkoj inteligenciji koja sa velikom tačnošću identifikuje osobe na slici i grupiše fotografije prema ljudima i ambijentu na njima. Upravo to omogućava korisnicima da lakše čuvaju gomilu slika sa svojih mobilnih uređaja i da ih na jednostavan način dele sa fejsbuk-prijateljima koji se nalaze na tim fotografijama. Kad korisnik napravi svoj izbor slika za „momente”, može da ih razmeni sa prijateljima koji su bili na istom događaju (na primer venčanje ili rođendan) i tako automatski dobije i one slike na kojima se nalazi a koje je neko od prijatelja napravio svojim pametnim telefonom.
Međutim, umesto da aplikacija to radi automatski, evropski i kanadski korisnici će zbog strožih propisa sami morati da označavaju osobe na slikama. „Fejsbuk” će im u tome donekle pomoći time što će grupisati fotografije na kojima se pojavljuju isti ljudi. Ali, uprkos toj olakšici, ovakav način funkcionisanja „momenata” nije mnogo jednostavniji od „običnog” postavljanja slika i mogućnosti da prijatelji korisnika sami sebe označe na njima. Zbog toga se postavlja pitanje koliko će korisnici uopšte biti zainteresovani za ovako okrnjenu verziju aplikacije? Jedino što ostaje kao njena prednost, ocenjuje se u kritikama, jeste mogućnost da se sadržaji dele privatno.
Evropske i kanadske regulatorne institucije za zaštitu privatnosti ranije su iskazale zabrinutost da njihovi građani neće imati mogućnost da spreče da budu automatski identifikovani pomoću ove „Fejsbukove” aplikacije.
„Momenti” su odgovor najmnogoljudnije društvene mreže na slične konkurentske servise kao što su „Gugl foto” i „Epl foto” koji takođe koriste tehnologiju prepoznavanja lica. Iako nije objavljeno koliko korisnika je do sada instaliralo ovu aplikaciju, mreža osnivača Marka Zakerberga je saopštila da je posredstvom „momenata” razmenjeno više od 600 miliona fotografija.
Izvor: Politika