„Zašto bi trebalo da zaposlimo baš vas?“
Većina ljudi će na ovo pitanje odgovoriti tako što će opisivati svoje iskustvo ili obrazovanje, i dodati i neke prideve kao što su: radan, lojalan, lider tima, itd. Ali ovo je pogrešno.
Trebalo bi uvek da odgovorite time – šta ćete vi uraditi da poboljšate kompaniju. Koje ideje imate a da će olakštati posao i živote onih koji vas intervjuišu? Počnite sa tim.
Zašto? Zato što prodajete „sami sebe“ (nemojte ovo pogrešno da shvatite) i želite da iskoristite dokazane i efektivne strategije za prodaju da biste to uradili. Ukratko, „prodajete im priču“. Ali, iza priče moraju da budu realna uporišta i dokazi da će to zaista tako i biti. Kako piše Tom Sulivan, proučavao je copywriting, i pravilo broj 1 u copywritingu jeste da se uvek govori o beneficijama pre nego o karakteristikama.
U ovoj situaciji, ono što ćete uraditi da kompanija bude bolja, i da olakšate život osobama koje vas intervjuišu, dobrobit je za njih. Vaša iskustva, obrazovanje, veštine i znanja samo su karakteristike koje podupiru vaš doprinos za kompaniju.
Karakteristike će vas dovesti do vrata kompanije, ali potencijalni doprinos će vam omogućiti da dobijete posao.
Dakle, uvek odgovor na pitanje „Zašto bi trebalo da zaposlimo vas?“ započnite prvo vašim (budućim) doprinosom, a onda neka ga prate karakteristike.
Primeri
Da bi bilo jasno, evo liste doprinosa i karakteristika na intervjuu za posao.
Doprinosi:
– Imam plan kako bi nove marketing ideje mogle efektivnije da ispričaju priču zašto je ova kompanija sjajna, i da doprinesu da ljudi više kupuju vaše proizvode.
– Poboljšaću vizuelni deo vaših kampanja, od postera do videa, kako bi vaš brend bio prepoznatljiviji i prijemčiviji.
Karakteristike:
– Imam godine iskustva na razvijanju dobrih marketinških kampanja, kao i dosta kontakata u ovom svetu.
– Na fakultetu sam posebno izučavao kurs o logoima i brendovima, tako da sam teorijski prilično potkovan na tu temu.
– Na poslednjem poslu, upravljao sam sopstvenim timom u oblasti marketinga, tako da znam šta znači sarađivati sa drugima i voditi marketinšku kampanju. Izvor: bizlife.rs