Kako je saznao moskovski dnevni list „Izvestija“ , objekat je u potpunosti potvrdio svoju funkcionalnost i sada se rešava pitanje licenciranja sistema. Nakon toga, „Kuznjecov“ će biti u stanju da punim kapacitetima pristupi radu na novoj verziji motora NK-32 - serija 02 - za strateške bombardere Tu-160M2, kao i na pravljenju motora za napredni strateški avion (PAK DA).
Proizvodnja motora NK-32 prekinuta je 1993. godine. Testiranja prvih primeraka modifikovanih NK-32 počeće već ove godine.
- Stend za ispitivanja je naprava P oblika s vertikalnim uređajem za usisavanje i vertikalnim prigušivačem izduva - prenose „Izvestija“. - Na njemu je montiran novi automatski sistem za gašenje požara, novi cevovodi različite namene, zamenjena je sva elektrooprema. Tokom modernizacije zamenjene su sve instalacije, a u samu napravu ugrađeno je više od četiri hiljade komponenti opreme.
Ministarstvo odbrane Rusije računa da će do kraja godine dobiti partiju motora NK-32 iz serije 02 spremnih za ugradnju. A do kraja 2018. godine u vazduh bi trebalo da se vine prvi modernizovani bombarder Tu-160M2.
Kako je ranije izjavio glavnokomandujući Vazdušno-kosmičkih snaja Rusije Viktor Bondarev, 2021. godine trebalo bi da počne serijska proizvodnja tih modernizovanih aviona.
Vazdušno-kosmičke snage RF planiraju da kupe najmanje 50 takvih aviona.
- Tu-160 je univerzalni avion koji omogućava da se dejstvuje praktično u celom svetu - ističe urednik časopisa „Arsenal otadžbine“ Viktor Murahovski. - Koncepcija Tu-160 je prilično moderna. Može se govoriti o tome da je pomalo zastarela elektronska oprema u avionu, ali ako se ona zameni, to će biti sasvim moderan avion. Glavni problem je bio upravo u motorima.
NK-32 - je motor koji je jedinstven po svojim karakteristikama, ističe glavni urednik časopisa „Vzljot“ Andrej Fomin.
- On ne samo da je najjači na svetu, već i omogućava avionu da leti kako u atmosferi, tako i u stratosferi, da radi kao kao reaktivni, a i kao i raketni - ističe Andrej Fomin. - Maksimalna visina leta Tu-160 sa NK-32 iznosi 18.000 metara. Tu mogućnost bombarder može da koristi za probijanje protivraketne odbrane protivnika. Tu-160 se podiže do granica kosmosa, i sa brzinom oko dve hiljade kilometara na sat lako može da pobegne lovcima. Posada pre takvih letova oblači skafandere, koji veoma lične na one koje nose kosmonauti.
Po Fominovim rečima, koncepcija NK-32 omogućava pravljenje aviona većih dimenzija i veće vuče. To je jedan od glavnih razloga ponovnog pokretanja njegove proizvodnje.
Modernizacija Tu-160 će „zakačiti“ ceo enterijer aviona. Na primer, kabina bombardera - obećano je da će kabina bombardera biti „staklena“. To jest, umesto analognih uređaja pojaviće se paneli od tečnih kristala, na kojima će se prikazivati svi podaci koji su potrebni pilotima. Motor NK-32 iz serije 02 će osim novog gasnog generatora dobiti digitalni sistem upravljanja FADEC, što će obezbediti ne samo optimalni režim rada, već i značajnu uštedu goriva.
- Tu-160 je već sada spreman da koristi ceo spektar dirigovanog i nedirigovanog oružja - kaže Anderj Fomin. -Tokom sirijske kampanje, ruske Vazdušno-kosmičke snage demonstrirale su mogućnost bombardera da lansiraju najmodernije strateške krstareće rakete H-101 u nenuklearnoj izvedbi. Tu-160M2 će takođe imati tu mogućnost, tako da će se koristiti ne samo u okviru sistema nuklearnog obuzdavanja, već i za rešavanje tekućih zadataka u interesu bezbednosti države. Izvor: fakti.org