1. Obrada slika i videa (Adobe Photoshop, Adobe Premiere Video Editor)
Ako želite karijeru u kreativnim industrijama (mediji, marketing, web...), obično je dobar dodatak znati program za obradu fotografija ili videa. Mnogo toga možete naučiti besplatno, na forumima i uz pomoć video tutorijala, a osnovni kursevi preko interneta, ukoliko znate engleski, koštaju oko 50 američkih dolara. Na stranim sajtovima dosta je zahteva za frilensere koji poznaju ove programe.
2. Rad u Ekselu (Excel)
Malo koji posao u kancelariji može da se radi bez poznavanja programa koji podrazumeva računanje i tabele. Čak i ako ne radite posao vezan za planiranje i/ili finansije, veoma je korisno znati Eksel.
3. Drugi strani jezik
Nemački, francuski, italijanski, španski, ruski, ili neki ređi strani jezik (pored obaveznog engleskog) povećava vam šanse da se zaposlite, posebno u stranim firmama. Takođe, ljudi koji govore barem dva jezika imaju bolje pamćenje i bolji su u multitaskingu, što su sve veštine koje poslodavci izuzetno cene.
4. Programiranje (Web development)
Ne morate da budete školovani programer da biste dobili posao. Osnovno poznavanje nekog od jezika programera vas ističe u moru onih koji tu veštinu nemaju, i vredi u bukvalno bilo kojoj karijeri. Ko zna, možda će vas sticanje osnovnog znanja pogurati i dublje u ovu profesiju, pa ćete biti jedan od najplaćenijih ljudi u Srbiji.
5. Vordpres (Wordpress)
Izuzetno veliki broj sajtova je pravljen u najjednostavnijem programu, lakom za snalaženje i onima koji nemaju veze s programiranjem. Za sve koji žele da rade u medijima, ili da se bave internet preduzetništvom, pravljenje sajtova u Vordpresu je super početna tačka.
6. Govorništvo
Bez obzira na to koje je vaše zanimanje, jedno je sigurno: u određenom trenutku moraćete da govorite pred većim brojem ljudi. Nekima to dolazi prirodno, drugi to moraju da nauče. Navažnije je da budete mirni i staloženi, kao i da govorite jasno. Razne kurseve govorništva možete završiti i u Srbiji (ako platite), a naći ćete i besplatne tutorijale na Jutjubu.
7. Optimizacija sajta za pretraživače (SEO)
Iza ove skraćenice krije se čitava paleta unosnih poslova za praktično bilo koji veb sajt, a to je optimizacija tog sajta na velikim pretraživačima, prvenstveno Guglu. Ne morate da budete programer, dovoljno je da razumete algoritam pretraživača, i da imate jake verbalne sposobnosti, jer se tajna optimizacije u velikoj meri krije u rečima koje koristite na sajtu. Mnoštvo je stranih i domaćih kurseva koji će vas naučiti osnovama optimizacije, a ukoliko znate engleski, naći ćete pregršt korisnih adresa na internetu - besplatno.
8. Gugl analitika (Analytics)
Ako pokušavate da postanete SEO ekspert, prirodno je da imate i program "Gugl Analitika" (Google analytics) u malom prstu. To je ključni alat po kome merite uspešnost sajta, kao i njegovih performansi na društvenim mrežama i pretraživačima. Sa ovom veštinom možete analizirati rezultate i davati preporuke za rast bilo kog sajta, bez obzira na to da li se radi o informativnom, zabavnom, kupi-prodaj sajtu ili forumu.
9. Menadžment proizvoda (Product management)
Ovo su profesionalci koji jednu poslovnu ideju (novi proizvod) dovode do realizacije. Svaka firma, bez obzira na to čime se bavi, želi u svom timu ljude koji mogu da uspešno "podignu" projekat od nule. Osigurajte da vi budete osoba sa tim veštinama i ona bez koje ne mogu.
Business Insider