Nakon pisanja novina, kome su se prethodnih dana javljali građani izbezumljeni zbog ogromnih računa koji su im stizali za decembarsku struju, reagovao je premijer, a potom i EPS - pa je utvrđeno: grešaka je bilo, i novac će biti vraćen!
Elektroprivreda Srbije završiće u narednih nekoliko dana istragu oko uvećanih decembarskih računa za električnu energiju i obeštetiće sve građane kroz naredni račun.
Prema dosadašnjim informacijama, do problema je došlo zbog neočitavanja brojila na teritorijama elektrodistribucija u Nišu i Beogradu.
- Želim da uputim izvinjenje svi građanima Republike Srbije, odnosno svim korisnicima EPS-ovi usluga, jer je evidentno da je u određenim delovima Srbije, na teritorijama određenih elektrodistribucija postoji greška u čitanju brojila i zbog toga greška u ispostavljenim računima. Mi ćemo sve ispitati vrlo precizno. Pod nadzorom EPS-a biće očitana potrošnja za januar, od 1. februara, i ispravićemo svaki račun tako da nijedan građanin, nijedan korisnik neće biti oštećen - rekao je Milorad Grčić, v. d. direktora "Elektroprivrede Srbije".
A na koji način je moguće povratiti novac, i žaliti se, ako smatrate da ste oštećeni?
- Građani koji sumnjaju u ispravnost decembarskih računa za električnu energiju, mogu da podnesu reklamacije po regularnoj proceduri na šalterima JP EPS u elektrodistribucijama, na adresi koja se nalazi na svakom računu.
Prigovori mogu da se upute pisanim putem na adresu naznačenu na prednjoj strani računa, ili lično na šalteru, na istoj adresi. Rok za prigovor je osam dana. Na svakom računu naveden je i broj telefona na koji kupac, u zavisnosti od mesta stanovanja, može da se javi u vezi sa pitanjima koja ga interesuju - kažu u EPS-u.
Iako na sajtu EPS-a postoje kontakt telefoni za prijavu greške na računima, kada se pozovu neki od brojeva, ne dobija se odgovor.
U Zemunu su na centrali objasnili da službenici ne stižu da podignu slušalicu od gužve na šalteru, jer najveći broj građana dolazi lično da reklamira ogroman račun koji je sve šokirao nakon Nove godine.
- Radimo večeras do osam, ali ovde je sada tolika gužva da niko ne stiže da podigne slušalicu - kazali su.
U Starom gradu manja gužva, pa je dobijena osoba za reklamacije.
- Da, možete da reklamirate i telefonski, samo nam treba vaš broj brojila - kazali su iz ovog EPS-ovog odeljka.
Nakon što provere stanje na brojilima sa onim koja su vam naplaćena, razlika će, kako je saopšteno, biti vraćena kroz naredne račune.
- Sa pojačanom kontrolom očitavanja stanja brojila za januar biće ispravljene sve eventualne greške koje su načinjene u čitanju za decembar. Na taj način u računu za januar, koji će kupci dobiti u februaru, biće utvrđena potpuno tačna stanja - kažu u EPS-u.
Reagovao i ministar
Povodom reklamacija građana zbog visokih računa za električnu energiju, ministar rudarstva i energetike Aleksandar Antić izjavio je da očekuje da će EPS u najkraćim rokovima otkloniti greške koje su načinjene prilikom izdavanja jednog broja decembarskih računa.
Ono što je ključno, a na čemu je i premijer Aleksandar Vučić posebno insistirao je, da nijedan građanin neće biti oštećen, ukoliko se kroz proces reklamacije utvrdi da je došlo do greške EPS-a. Očekujemo brze reakcije, ocenu šta se dešavalo u pojedinim distribucijama, otklanjanje grešaka ali i analizu odgovornosti sa smenama onih koji su doveli do ove situacije”. Izvor: Espreso