Većina zemalja na svetu, pa i Srbija, u svojim letelicama koristi IKAO komunikaciono-navigacionu opremu, a u naše "migove" je ugrađena još 2008. godine (IKAO je organizacija Ujedinjenih nacija za međunarodnu civilnu avijaciju). Evo šta to tačno znači na primeru novopridošlih "migova".
- Potrebno je izvaditi određenu rusku opremu iz aviona koja je svojstvena upotrebi letelica u njihovom ratnom vazduhoplovstvu i u nekim segmentima je poverljiva. Zatim ugraditi određenu opremu koja već postoji u "migovima 29" koje trenutno posedujemo. Postoje oprečne informacije da li je ruska oprema izvađena ili nije i, ono što je najbitnije, koliko će to uticati na brzinu sledećih radova - kaže Petar Vojinović, glavni urednik portala Tango siks.
Šest ruskih "migova 29" sletelo je na batajnički aerodrom prošle nedelje u džinovskom transportnom avionu "antonov". Nisu došli u delićima, kao što se u javnosti spekulisalo, već u dva dela - trup i krila - da bi mogli da stanu u transportni avion. Ovih dana bi trebalo da budu sklopljeni, a do sredine sledeće godine da polete, na čemu rade predstavnici Ruske vazduhoplovne korporacije (RSK) MiG i srpski tehničari koji su bili u Rusiji na usavršavanju.
Koliko će nam trajati?
Ugovorom koji smo potpisali sa Rusima dogovoreno je da se obavi remont, odnosno produžavanje životnog veka "migova", ali je i dalje nepoznato gde će se remont obaviti. Prema saznanjima "Blica", najveći deo posla biće odrađen u Srbiji, a bar jedan avion ubrzo će se vratiti u Rusiju.
Poslednja faza je modernizacija, ali se još ne zna ni kada će ona početi ni koliko će trajati.
"Migovi" koji su dopremljeni iz Rusije stari su, prema nekim informacijama, 28 godina. Inače, njihov originalan životni vek bio je 25 godina, ali je produžen na 30.
- Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije planiraju da produžavanje životnog veka nominalno odrade, u nekom trenutku, do najdužeg mogućeg perioda. On će biti dodatno produžen na maksimalnih 40, uz kontrolni pregled na 35 godina. Postoje početna mišljenja i prognoze inženjera RSK MiG-a da je na našim letelicama moguća i dalje ekstenzija zbog izuzetno malog naleta i nakon 40 godina - kaže general-major Bojan Zrnić.
Sve ovo znači da svih 10 letelica (četiri "miga" koje smo već posedovali i šest koji su nam sada dopremljeni) mogu da budu operativni do 2030. godine.
Lukašenko nam daje S-300 i 7 Migova? Više o tome čitajte OVDE.
Izvor: Blic