Kraljica Elizabeta (ne) drži vodu dok majstori odu
Nosač aviona „Kraljica Elizabeta“, koji je početkom decembra zvanično uključen u sastav Kraljevske ratne mornarice Velike Britanije, propušta po 200 litara vode svakog dana.
Posle dve nedelje plovidbe, na nosaču aviona koji je koštao 3,1 milijardu funti i koji je trebalo da postane glavni brod britanske flote, uočen je defekt do koga je došlo prilikom oblaganja broda. Hitan pregled grdosije je pokazao da postoji problem i na jednom od propelera.
Brod koji je dobio ime u čast kraljice Elizabete Prve deo je velikog programa modernizacije britanske flote. U skladu sa ugovorom sa američkom kompanijom „Lokid Martin“, na nosaču aviona je trebalo da budu bazirani lovci F-35.
Vire žice iz smrtonosnog F-35
Upravo ove avione američka avijacija i norveške vlasti bile su primorane da prizemlje pre dva meseca zbog greške u sistemu za hlađenje.
Sjedinjene Američke Države zabranile su let za 13 aviona, dok je Norveška prizemljila još dva, jer se izolacija na žicama za hlađenje raspadala.
Defekt je primećen na 57 aviona, od kojih je 15 bilo u službi, a avijacija SAD je saopštila je da je kompanija „Lokid Martin“ započela popravku ovih letelica.
Otkriće sistemske greške pokrenulo je niz analitičkih tekstova u američkim medijima, a pojedini tvrde da su rezultati ispitivanja tog borbenog aviona pokazali da letelica ima potencijalno smrtonosnu grešku po pilota.
Kako je objašnjeno, postoji opasnost da mu se prilikom katapultiranja prelomi vrat, iako je američko vojno vazduhoplovstvo već zabranilo pilotima lakšim od 61 kilogram da lete u tom avionu upravo zbog ovog problema.
Spolja gladac a unutra jadac
Nije tajna da vojna mornarica SAD zaostaje za vojno-mornaričkim flotama Rusije i Kine, zbog čega nastoji da u najkraćem mogućem roku obnovi svoju flotu.
Međutim, najnoviji američki razarač, moćni „Zumvalt“ pre mesec dana ozbiljno je oštećen dok je prolazio kroz Panamski kanal.
Prva istraživanja stručnjaka pokazuju da je došlo do problema sa izmenjivačima toplote u pogonskom sistemu broda koji obezbeđuje napajanje različitih brodskih sistema, uključujući i senzore i oružja.
Mediji su ranije u više navrata pisali o kvarovima na razaraču „Zumvalt“, koji je iz brodogradilišta isplovio u septembru.
Prvo je došlo do curenja unutar agregata broda, a pominjali su se i brojni tehnički problemi sa kojima se brod sretao na svom putu do Floride krajem oktobra.
Oštećeni brod jedan je od najskupljih u istoriji američke mornarice — koštao je više od četiri milijarde dolara.
Procurile i nemačke podmornice
Vodu ne propušta samo „Kraljica Elizabeta“. Nemačka je praktično prvi put u istoriji ostala bez kompletne podmorničke flote i mesecima neće imati u funkciji nijednu podmornicu.
Svih šest podmornica nemačke armije je na remontu, iako se ta zemlja hvalila hipermodernim podmornicama klase 212A s pogonom na hidrogenske ćelije, koje su mogle da ostanu pod vodom duže od dve nedelje pre nego što izađu na površinu.
Svaka podmornica ovog tipa koštala je nemački budžet oko 400 miliona dolara, a poslednja je izgubljena pre dva meseca u sudaru sa stenom tokom manevara kod norveške obale. Oštećenje je bilo toliko veliko da je podmornicu u nemačku luku Kil morao da odvuče brod „Helmsand“.
Ostatak flote je već tada bio van upotrebe.
Amerika i Tramp svim sredstvima štite svoj najveći biznis. Šta Lazanski kaže o trgovini oružjem pročitajte OVDE.
rs.sputniknews.com