Tim dopunama propisa Srbija zaokružuje nadzor prometa nafte i derivata prema zahtevima EU.
Inspektori su do sada kontrolisali poreklo nafte i derivata od uvoza, skladišta, barži, preradu u rafinerijama, pumpe. Sada imaju i dodatan posao da kontrolišu rezervoare svih privrednika koji se bave transportom, kao i traktore i mehanizaciju poljoprivrednih gazdinstva. Tako inspektori sada mogu da kontrolišu krajnjeg korisnika.
"Oni u rezervoarima svojih kamiona moraju imati markiran derivat, sve ostalo je suprotno od propisa", rekao je za RTS Slaviša Petković iz Republičke tržišne inspekcije.
Objašnjava da inspekcija sada ima mogućnost da, u saradnji sa saobraćajnom policijom organizuje kontrolu u kojoj će moći da na ulici zaustave vozilo i izvrše kontrolu.
- To možemo i samostalno, kod privrednih subjekata možemo kontrolisati prisutnost markera. Ukoliko je ona niža od dozvoljene to je kažnjivo - rekao je Petković.
On je rekao da su izmene u kontroli porekla i kvaliteta obuhvatile sve manjkavosti koje su uocene tokom kontrole 2016. godine.
Predviđene kazne su, za pravna lica do dva miliona dinara, a za preduzetnike i poljoprivredna gazdinstva 500.000 dinara, dodao je on.
Kako kaže, već ima prijava i sada se kreće u pojačanu kontrolu. Osim kontrole rezervoara, novina ima i u laboratorijskoj inspekciji.
- Sada je rok četiri dana od momenta kada se uzme uzorak do dobijanja analize, što će omogućiti da brže reagujemo - dodao je Petković.
Ističe da se na odredjenom broju pumpi često menjaju vlasnici, što ukazuje na neregularne radnje. Sada ce vlasnici, u roku od 15 dana, biti u obavezi da dostave sve podatke o prodajnim objektima, kao i o tome koje se gorivo prodaje.
- Sve je u cilju da vozimo, koristimo kvalitetan derivat i da postoji lojalna konkurencija - kazao je Petković.
U protekle tri godine, koliko se gorivo markira, računa se da je oko 30 odsto dizela, koji je sada u prometu, iz sive zone ušlo u regularne tokove.
Izvor: Tanjug
Izvor: Tanjug