Najnovije

PROŠLO JE 18 GODINA: Obnavlja se avio-linija Beograd-Priština

Vlada Srbije formirala je radnu grupu za normalizaciju vazdušnog saobraćaja na Balkanu, koja treba da nađe način za ponovno uspostavljanje civilne avio-linije Beograd-Priština, piše "Blic".

Ko hoće da leti u Prištinu? (Foto: Jutjub)

Drugim rečima, Beograd stvara preduslove da se u dijalogu sa pokrajinskim vlastima, nakon 18 godina, obnovi komercijalni avio-saobraćaj. Dijalog mora da se vodi i oko otvaranja vazdušnog prostora za civilni saobraćaj iznad Kosova i Metohije, koji je za Beograd zasad zatvoren, pa će ovo radno telo Vlade morati da se bavi i tim pitanjem. Treće pitanje koje će biti u nadležnosti ove radne grupe vezano je za ponovno postavljanje radara na Kopaoniku za vojne i civilne potrebe, koji je 1999. godine uklonjen. Ove ali i druge probleme koji se vezuju za normalizaciju vazdušnog saobraćaja sa srpske strane rešavaće radna grupa od 15 predstavnika svih relevantnih srpskih institucija, na čijem čelu je ministar odbrane Zoran Đorđević. Izvor lista kaže da je riječ o vrlo značajnim pitanjima koji će se sa Prištinom voditi pod nadzorom Brisela. - Uspostavljanje vazdušnog saobraćaja sa Prištinom jeste deo briselskog sporazuma, ali moramo da vodimo računa da ne upadnemo u zamku Prištine da nam kroz ovo ne podmetne i pitanje vezano za kontrolu donjeg dela vazdušnog prostora, koje sa civilnim saobraćajem nema veze. Reč je o prostoru ispod 8.000 metara, koji je povezan sa suverenitetom i teritorijalnim integritetom zemlje i o tome uopšte ne bi trebalo da razgovaramo, jer je za civilni saobraćaj važno otvaranje vazdušnog prostora iznad 8.700 metra. Treba da se zna da Beograd nije samo zbog briselskih obaveza zainteresovan za ovu vazdušnu liniju, već za tako nešto postoje i ozbiljni komercijalni razlozi - objašnjava izvor. On dodaje da je ovaj let vrlo važan i za srpsku avio-kompaniju "Er Srbiju". - Zbog velike albanske dijaspore, prištinski aerodrom interesantan je i kao mogućnost za finansijsku dobit jer sa njega godišnje poleti 1,3 miliona putnika. To je dobro tržište za njih, ali i za SMATSA, koja bi 2018. godine mogla da konkuriše za nadzor vazdušnih usluga na KiM, koje od 2013. obavlja mađarska kompanija - kaže izvor lista. Dušan Janjić, analitičar i dobar poznavalac prištinsko-beogradskih odnosa, kaže da je ovo dobra vest.  - Priča s obnavljanjem avio-saobraćaja na relaciji Beograd - Priština je deo Briselskog sporazuma, ali to je i važno komercijalno pitanje kako za državu tako i za "Er Srbiju", a posebno njenog partnera "Etihad". Reč je o ozbiljnoj destinaciji gdje velikom broju putnika može da se omogući direktan let za sve značajnije evropske i svetske metropole u kojima je smeštena albanska dijaspora. Vrlo je važno i pitanje kontrole neba i dobro je što će se i taj segment razmatrati, jer o njemu brigu vode Mađari - kaže Janjić. Izvor: Blic

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA