Osim što hotelske kuće teško pronalaze menadžere, još veći je problem to što nedostaju stručnjaci za upravljanje destinacijama koji su neophodni za zaokret turizma od prodaje "sunca i mora" prema prodaji doživljaja i tematskih turističkih proizvoda.
Ove godine otvara se četrdesetak novih hotela u koje je uloženo oko 800 miliona evra. Slične brojke najavljuje se i za iduću godinu, navodi Tportal.
Hrvatski mediji prenose da nedostaje kvalitetnih direktora hotela, menadžera za odeljenja hrane i pića, velnes centara ili direktora prodaje. Oni ukazuju na to da se sve više oseti i nedostatak stručnog kadra u oblasti upravljanja turističkom destinacijom.
S jedne strane imamo sve više objekata sa četiri ili pet zvezdica, ali zbog nedovoljno kvalitetnog upravljanja destinacijom, sve je veći jaz izmedju onoga što nudi hotel kad je reč o smeštaju i usluzi od onoga što turista može da doćivi i osetiti, navodi Tportal, preneo je B92.
Bez stručnog kadra koji zna razvijati destinaciju, upozorava Romana Lekić, sa fakulteta Visoke škole za komunikacioni menadžment, srljaju u propast.
- Desiće se krah. Sad imate kratku sezonu u kojoj je užasan pritisak. LJudi na turizam pre svega gledaju kao na priliku za laku zaradu. Povećavaju se smeštajni kapaciteti, zidaju se hoteli i privatni apartmani. Ali ne dolaze gosti u Hrvatsku zbog hotela, već zbog sadržaja, doživljaja, kontakta sa domaćim ljudima i kulturom. A tih domaćih ljudi sve je manje. Imate primer Dubrovnika, u kojem nema domaćih stanovnika. Isto se događa u Splitu. Sečemo granu na kojoj sedimo - uverena je Lekić. Hrvatska je u manjku sezonske radne snage.
Pogledajte OVDE kako je policija u Splitu sprečila napad na jednog srpskog pevača koji je tu nastupao.
Izvor: Tanjug