"Svaka mera koja može da pomogne da imamo veću bezbednost saobraćaja je dobrodošla", navela je Mihajlovićeva odgovarajući na pitanja novinara na Koridoru 10.
Podsetila je da je to ministarstvo, takođe, zaduženo za bezbednost saobraćaja.
"Mislim da je to dobro, (najavljena mera MUP-a) postoji u nekim drugim državama, bilo bi i u Srbiji. Kako reče direktor 'Koridora Srbije' – uskoro ćemo imati najmoderniji auto-put. Možda, takođe, treba razmišljati i to će biti jedan od mojih predloga da razgovaramo sa svima – da dođemo i na onu evropsku brzinu za auto-puteve, a to je 130 kilometara na sat", naglasila je ministarka.
Mihajlovićeva je rekla da Srbija može da poveća tu brzinu na auto-putu pošto se mnogo ulaže u održavanje.
"Imamo, zaista, moderan auto-put i pokrenuću to pitanje", dodala je ministarka.
Na pitanje za koliko je ona svojim vozilom prešla auto-put od Beograda do Niša, Mihajlovićeva je rekla da je vožnja trajala ukupno tri sata i da su vozili po propisu.
"Došla sam ranije u obilazak gradilišta, zaboravlja se da mi samo kroz Grdeličku klisuru nemamo auto-put. Vozili smo kako treba", dodala je Mihajlovićeva.
Srbija spremna da gradi auto-put do Sarajeva
Srbija je spremna da gradi auto-put Beograd–Sarajevo i već je urađena studija izvodljivosti, ali BiH mora da se dogovori o ruti na njihovoj teritoriji, ističe Mihajlovićeva.
"Od samog početka Srbija je potpuno spremna da gradi auto-put ka Sarajevu, kada smo imali zajedničke sednice vlade, to je dogovoreno. Sa srpske strane postoji čak i studija izvodljivosti i tačno se zna koja će ruta biti, ali još nije jasna ruta kroz BiH, tu mora da postoji dogovor unutar BiH. Na taj dogovor ne može da utiče Srbija", rekla je odgovarajući na pitanja novinara.
Kaže da BiH nije potpisala ni Sporazum o transportnoj zajednici, kao i da još nije obezbedila svu dokumentaciju za projekat izgradnje mosta LJubovija–Bratunac.
Prema njenim rečima, može da se desi da imamo most a da ne može da se koristi, jer BiH nije završila dokumentaciju.
"Mislim da neke stvari moraju da budu iznad politike, a to je bolji život građana i povezivanje građana. Most i put su dobri za svakoga, koje god nacionalnosti i vere bio", naglasila je Mihajlovićeva.
Mihajlovićeva je kritikovala izvođače radova na delu Koridora 10 od Srpske kuće do Levosoja, u blizini Bujanovca, i zatražila da pojačaju radove kako bi ta deonica bila gotova u predviđenom roku – do novembra.
Tokom obilaska radova, zajedno sa direktorima "Koridora" i "Puteva Srbije", Zoranom Babićem i Zoranom Drobnjakom, ministarka je zatražila od izvođača da povećaju broj radnika i mašina.
Reč je o veoma važnoj deonici Koridora 10, dugoj 8,06 kilometara.
"To je jedina deonica Koridora 10 gde je glavni izvođač konzorcijum domaćih kompanija: 'Ratko Mitrović' i 'Srbija auto-put', za mnogo domaćih podizvođača", istakla je ministarka.
Rok za završetak je novembar, podsetila je Mihajlovićeva i ukazala da su izvođači otprilike na polovini radova.
"Radovi moraju da budu intenzivniji. Vlada je obezbedila novac, dozvole, preprojektovanje – jer je korito Južne Morave bilo problematično. Projekat je bio veoma star. Moj utisak je da je ovo gradilište malo više našminkano nego što u stvarnosti jeste, zato ćemo intenzivirati naše posete, koje će biti nenajavljene", kaže Mihajlovićeva.
Poručila je i da radnici moraju da imaju zaštitnu opremu pošto je primećeno da se o tome ne vodi dovoljno računa. Sa registracije automobila izbacuju se sva srpska slova latinice, ona sa kvačicama, a i sva strana slova, osim jednog, pročitajte OVDE koje strano slovo je privilegovano da ostane. Izvor: RTS