Praksa Fiata svuda u svetu je da ne pregovara dok je štrajk u toku, a razgovari počinju kada se štrajk zamrzne, objašnjeno je predstavnicima Štrajkačkog odbora zbog čega se predstavnici menadžmenta FCA još ne oglašavaju povodom zahteva radnika kragujevačke fabrike automobila.
Zbog toga će večeras sindikati FCA razgovarati o inicijativi Brnabić i doneti odgovarajuće zaključke, ali će konačnu odluku doneti štrajkači koje ćemo o svemu obavestiti u ponedeljak na redovnim okupljanjima u prvoj smeni u 12 časova i drugoj u 17, rekao je FoNetu predsednik Štrajkačkog odbora Zoran Marković.
On je rekao da je konačna odluka u rukama štrajkača koji su i podneli najveći teret štrajka započetog u utorak 27. juna.
- Nisu svi štrajkači članovi sindikata, ali su se veoma disciplinovano i odgovorno ponašali tokom štrajka, pa smo smatrali da je pošteno da oni odluče o inicijativi Brnabić, a ne da se o njihovim zahtevima i problemima odlučuje u Beogradu, rekao je Marković.
On je najavio da će u ponedeljak, bez obzira na večerašnje zaključke Samostalnog sindikata i Ujedinjenog granskog sindikata Nezavisnost, u ponedeljak biti nastavljen generalni štrajk sa potpunom obustavom proizvodnje fiata 500L.
U dve smene se dnevno proizvodi 440 automobila, tokom potpune obustave rada, za 10 dana sa montažnih traka nije sišlo 4.400 planiranih vozla, a smanjena je i proizvodnja u pogonima kooperanata koji matičnu fabriku snabdevaju delovima.
Proizvodni radnici FCA traže povećanje bruto osnovice zarade sa 38.000 na 50.000 dinara, reorganizaciju rada, koja bi rasteretila radnike koji rade po više operacija, isplatu bonusa efikasnosti i isplatu naknade za troškove prevoza van standardnog radnog vremena. A Fijat dobija veće subvencije od države nego što ima troškove, na razlici zaradi milijardu, opširnije OVDE. Izvor: FoNet