Najnovije

KO "FARBA" SRPSKE MIGOVE: Vulin stavio Ministarstvo odbrane u nezgodnu situaciju!

Izjava ministra odbrane Aleksandra Vulina da će ovi avioni stići "remontovani i ofarbani" novi je momenat u sagi o isporuci ruskih letelica, što bi moglo da znači da neće biti sređivani kod nas.

Migovi na remontu (Foto: JuTjub)

Srpska vojna avijacija dobiće dugo čekano pojačanje u vidu šest migova 29 do kraja godine – još jednom je potvrđeno. Za razliku od kraja prošle i početka ove godine, zvaničnici upoznati sa dinamikom ovog posla više ne odlažu period isporuke. Ministar odbrane Aleksandar Vulin u utorak je, na sednici Odbora za odbranu i bezbednost u Domu Narodne skupštine, potvrdio da će toliko čekani migovi biti u sastavu Vojske Srbije. – Migovi su naša nasušna potreba i pitam se zbog čega oni svih ovih godina nisu nabavljeni. Avioni mig 29 stižu do kraja godine remontovani i ofarbani – istakao je Vulin, čije je reči u zvaničnom saopštenju prenelo i Ministarstvo odbrane. Upravo ova druga njegova rečenica privukla je pažnju svih koji malo pažljivije prate sagu o isporuci migova 29. Naime, minulih meseci zvaničnici Ministarstva odbrane su bili izričiti u tome da će migovi 29 biti remontovani u Srbiji, uz učešće i nadzor ruskih stručnjaka. Iako bi bilo logično i nesumnjivo kvalitetno rešenje da se remont završi u zemlji proizvođača, opredeljenje da se to obavi u Srbiji tada je opravdavano ruskim propisima. Naime, u trenutku predaje aviona u njihov remontni zavod, oni bi praktično postali vlasništvo Srbije. Pošto bi se radovi obavili kod njih, avioni bi morali proći i kroz tehnička ispitivanja u Rusiji, a njihovo prevoženje na aerodrom u Batajnici bilo bi o trošku Srbije. Najava remonta u Vazduhoplovnom zavodu "Moma Stanojlović" u Batajnici predstavljena je i kao izazov za domaće stručnjake koji do sada nisu samostalno remontovali mig 29 – prethodni remont aviona ovog tipa iz sastava Vojske Srbije obavljen je u Rusiji. Isporuka remontovanih aviona bila bi nesumnjivo sjajan događaj, budući da bi se ti avioni praktično odmah mogli uključiti u sistem borbenog dežurstva. Takozvana dežurna para (dva lovačka aviona) mora da u svakom trenutku bude spremna za poletanje sa aerodroma u Batajnici u slučaju narušavanja vazdušnog prostora Srbije. Indija je nedavno remontovala svoje migove u Rusiji, u istu varijantu u kojoj će biti i srpski. Pogledajte kako izgleda remont: Novinari dnevnog lista Politika poslali su pitanja Ministarstvu odbrane kako bi se razjasnilo da li će isporučeni avioni biti remontovani ili ne. Međutim, što je inače retkost u komunikaciji najstarije redakcije u Srbiji sa ovom institucijom, usmeno im je rečeno da na ova pitanja neće biti odgovoreno. Da li je još jednom došlo do promena u detaljima isporuke ovih šest aviona? Da li je možda ministar odbrane pogrešio u izjavi pred narodnim poslanicima? Pošto zvaničnog razjašnjenja nema, o tome sada može da se samo nagađa. Vojska Srbije trenutno raspolaže sa svega četiri aviona mig 29. Sa šest letelica iz ruske donacije bilo bi ih ukupno deset. Ta eskadrila, sastavljena od "naših" i "ruskih" aviona, modernizovanih i opremljenih savremenim radarima i raketama, Srbiju će koštati 185 miliona evra, ranije su objašnjavali zvaničnici Ministarstva odbrane. Ruske avione koji su u letnom stanju, povučeni direktno iz njihove jedinice iz Astrahana, Srbija dobija besplatno, a pomenuta cena odnosi se na remont, modernizaciju i naoružanje za svih deset migova. Između ostalog, ovi avioni trebalo bi da budu naoružani raketama vazduh–vazduh velikog dometa. Kada (jednom) migovi 29 budu stigli, biće to najvažnije zanavljanje u ratnom vazduhoplovstvu još od 1987. godine kada je SFRJ nabavila avione istog tipa. Bez obzira na protok vremena, remontovani i modernizovani migovi 29 i dalje su i te kako upotrebljivi. Osim Rusije i niza zemalja, koristi ih i NATO – vazduhoplovstva Bugarske, Rumunije, Slovačke i Poljske opremljena su avionima ovog tipa nabavljenim još u vreme Varšavskog pakta. Što se same ruske donacije tiče, iako je povod za polemike, nema sumnje da je reč o izuzetno važnoj stvari za Srbiju. Vazdušni prostor mora biti bezbedan ne samo zbog vojnih razloga već i zbog civilnog vazduhoplovstva, a država koja nije to u stanju da učini, mora za taj posao angažovati tuđu vojnu avijaciju. Nakon remonta, svih deset letelica trebalo bi da bude u skladu sa standardima "mig 29SM", koji se smatra jednim od najboljih aviona 4. generacije. Više o tome pročitajte OVDE. Izvor: Politika

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

Bonus video

Avion za sva vremena - Mig 29: istorija i razvoj, od prvih nacrta do poslednjih modernizacija
PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA