Osim što uporno, često i agresivno uznemiravaju građane, idu dotle da traže podatke o broju članova domaćinstva, godinama i zanimanju, na šta nemaju pravo. Ukoliko biste i vi bili toliko uporni, ta firma bi mogla da plati kaznu i do dva miliona dinara.
V.Ž iz Beograda žali se da ga uporno zovu iz jednog servisa za klimu iako on uopšte nema klima-uređaj u stanu. Takođe, ne žele da otkriju odakle im broj telefona.
– Ne znam s kojim pravom me zovu. Nekoliko puta su tražili mog preminulog dedu. Muka mi je više od njih – žali se on.
Iako ni Zakon o trgovini, ni Zakon o zaštiti potrošača ne zabranjuje prodaju na daljinu, zakonski su tačno određeni uslovi dokle trgovci smeju da idu. To znači da, ako vas iz jedne firme zovu telefonom i nude određeni proizvod, a vi im striktno kažete: „Ne želim više da me zovete“, to više ne sme da se ponovi.
Po Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko firma uporno nastavlja da zove i pored toga što ste im rekli da niste zainteresovani za njihove proizvode i usluge, to predstavlja nasrtljivo poslovanje, nedozvoljeni i kažnjivi oblik ponašanja privrednog društva. Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da je zakonom jasno propisano kako potrošači mogu da se zaštite od upornih komercijalnih telefonskih poziva.
– Onaj ko zove u komercijalne svrhe mora odmah da se predstavi, da kaže odakle zove i da istakne da je to poziv u komercijalne svrhe. Potrošač tada može da odgovori da ne želi da sluša dalje i tu se razgovor završava.
Ako ponovo usledi isti kmercijalni poziv, potrošač može da kaže da ne želi više bilo kakve pozive od njih. Ukoliko bi se pozivi i posle toga nastavili, inspektor bi imao osnova da protiv takve firme pokrene postupak, a kazne u tom slučaju idu i do 2 miliona dinara – ističe Nikolić i apeluje da potrošač treba da ovakvo nasrtljivo poslovanje prijavi inspekciji, koja je dužna da reaguje i prekršajno kazni počinioce.
Miletić posvetio gol preminulom Dušanu. Tu dirljivu scenu pogledajte OVDE.
Izvor: Espreso