Osnivač i glavni urednik "Arhipelaga" Gojko Božović kaže da je koncept Beogradskog sajma knjiga potpuno pogrešan i da iz godine u godinu pokazuje da nije ni u korist čitaoca, ni u korist izdavača.
- Umesto velikog književnog, kulturnog, javnog događaja, kakav je gotovo uvek bio, Beogradski sajam knjiga je sve više velika, po mnogo čemu značajna, prodajna manifestacija, koja nema više kulturni koncept nego je njen model "cash and carry"", rekao je Božović za agenciju '’Tanjug'’, naglasivši da bi Sajam knjiga trebalo pozicinirati tako da u prvom planu budu knjige, književne i kulturne vrednosti, pisci.
On primećuje da Sajam pomaže čitaocima da dođu do knjiga, ali je u međuvremenu izgubio dve važne dimenzije.
- Promotivna dimenzija je gotovo potpuno nestala pred naletom prodajnih strategija i aktivnosti, a s druge strane najveći deo knjiga na Sajmu nije vidljiv u sadašnjoj koncepciji koja insistira na brojevima i nimalo na dobroj estetici. Nije dobro da Sajam pretvaramo u veliki šoping mol za prodaju knjiga - upozorio je Božović.
Prema njegovim rečima, Sajam knjiga je izgubio i dimenziju velikog promotera čitanja i velikog promotera savremene literature.
- Nekad je to bilo mesto na kome ste mogli da vidite sve značajne pisce i oni su bili vidljivi kao učesnici jednog događaja, a ne kao slučajni prolaznici jedne prodajne izložbe - konstatovao je Božović.
Izvor: Espreso