Biće dugačak 7.200 kilometara, ali je biti ozbiljan konkurent Sueckom kanalu. Jer, biće to kraći i jeftiniji put od Indijskog okeana do istočne Evrope u Baltičkog mora sa Sankt Peterburgom kao najsevernijom i krajnjom tačkom.
Trojni projekat podrazumeva transport robe železnicom, ali i - vodom.
Roba će kretati iz najveće indijske luke Mumbaja (i drugih) do iranskog grada Bender-Abas koji se nalazi na obali Persijskog zaliva. odatle će železnicom stizati do iranskog grada Bender-Enzeli na obali kaspijskog mora. O njega, brodovima do ruske luke Astrahanj, a od nje – opet železnicom – samo ruskom prema Evropi.

Moskva, Teheran i NJu Delhi tvrde da će prevoz robe koridorom Sever-Jug biti 30-40 odsto jeftiniji nego brodovima kroz Suecski kanal. A i da će mu biti potreno znatno manje vremena da stigne do mnogih tačaka u Evropi.
Primera radi, roba će od Mumbaja do Koskve koridorom stizati celih 20 dana brže nego kroz Suec.
Planiran je godišnji prevoz 20-30 miliona tone robe indijsko-iransko-ruskim koridorom.
Ministar trgovine i industrije Indije – Sureš Prabhu – već je objavio da je njegova zemlja veoma zainteresovana da koridor Sever-Jug profunkcioniše što pre.
Nije objavljeno kako bi zemlje-partneri finasirale ceo projekat. Najverovatnije: svaka onaj deo koji se tiče njene teritorije i infrastrukture.
Pročitajte OVDE šta to Kanada radi zbog Putina a košta ih 60 milijardi dolara.
Izvor: fakti. org




