Pitanje refundiranja novca za utrošenu električnu energiju u ovom periodu samo se nameće, ali "Beoelektrane" imaju spreman odgovor - za smanjenje cene grejanja ili pak, povećanje, pravnog osnova nema.
- Imam stare roditelje i za njih je nedopustivo da vreme provode u hladnim prostorijama - ogorčeno nam se požalila Jasna K. sa Starog grada. - Nisu svi stanovi u gradu isti, neki se nalaze sa sunčane strane. Ali drugi u ovom periodu moraju da se dogreju na struju, pošto "Beoelektrane" ne puštaju sistem. Ako već plaćamo tokom godine, onda bar u sezoni očekujemo da nam stanovi budu topli.
Iz nadležnog preduzeća napominju da razumeju ljutnju stanara, ali podsećaju da su "Beoelektrane" prinuđene da prekinu proizvodnju toplotne energije kada spoljna temperatura vazduha dostigne visoke vrednosti, kao što je slučaj prethodnih dana.
- Sve toplotne predajne stanice su automatizovane, imaju senzore na spoljašnjoj strani objekta i mere temperaturu vazduha u njegovom okruženju - objašnjavaju iz JKP "Beogradske elektrane. - Čim je temperatura u zagrevanim prostorijama dostigla propisanu vrednost, a spoljašnja temperatura vazduha je visoka, automatski ventil u predajnoj stanici zatvara protok toplotne energije kroz objekat. S obzirom na to da tada nema razmene energije, prinuđeni smo da ugasimo proizvodna postrojenja.
Na primedbu da nema isporuke u večernjim časovima, iz "Beoelektrana" podsećaju da se temperatura spoljašnjeg vazduha nije spuštala ispod 12 stepeni Celzijusa. A na ideju o refundiranju novca, kažu sledeće:
- Ne postoji nijedan pravni osnov da se cene grejanja, za potrošače koji plaćaju prema zagrevanoj površini, koriguje na osnovu toga da li je nekoliko dana bilo toplo, pa je zbog toga prekinuta isporuka toplotne energije. Takođe, ni kada je ekstremno hladno i kada su temperature vazduha niže od - 12,1 stepen Celzijusa, do kojih "Beogradske elektrane" garantuju propisane temperature u zagrevanim prostorijama, ili kada potrošače grejemo u dvadesetčetvoročasovnom režimu, nema osnova da povećamo cenu grejanja.
Iz preduzeća podsećaju da je način plaćanja troškova u grejnoj sezoni definisan Odlukom o plaćanju komunalnih usluga na teritoriji grada Beograda. NJome je precizno naznačano da se troškovi grejanja plaćaju na 12 jednakih mesečnih rata, a da bi se potrošačima olakšalo plaćanje tih troškova.
Manja potrošnja i računi
Potrošačima kod kojih se obračun i naplata isporučene toplotne energije vrši prema potrošnji, računi će svakako biti niži, upravo zbog manje isporuke, kažu u "Beoelektranama". U ovu kategoriju spada oko 24.000 pojedinaca i oko 9.100 firmi, sa ukupnom zagrevanom površinom od oko 5,42 miliona kvadrata.
Isporuke
Prema Pravilima o radu distributivnog sistema, prekid isporuke toplotne energije tokom grejne sezone vrši se kada su temperature spoljašnjeg vazduha više od 15 stepeni Celzijusa i traju duže od dva sata. Ponovna isporuka započinje kada je temperatura spolja 12 stepeni ili niža. Prekid isporuke toplotne energije ne može biti kraći od četiri sata.
Pročitajte OVDE kako nam to opet deru kožu s leđa?
Izvor: Novosti. online