Najnovije

NATO SE PRIPREMA: Jordanski vojni piloti aviona AT-802 na treningu u Španiji

Ratno vazduhoplovstvo Kraljevine Jordan počelo je da šalje pilote svojih dvosedih, jednomotornih elisno-mlaznih jurišnika Air Tractor AT-802 na uobičajene i vanredne operativne treninge organizacije Avialsa E-ATO-245 u Valensiji koja je komercijalno promovisana od strane Air Tractor Europe(ATE).

Air Tractor AT-802 (Foto: Jutjub)

Ova trening organizacija jedinstvena je u svetu jer pod istim krovom objedinjuje sertifikovane kurseve obuke za AT-802, dvosede AT-802, veoma iskusne instruktore i predavače, kao i jedini svetski AT-802 FTD Level II simulator letenja.

– Već smo imali dve grupe jordanskih vojnih pilota koji su prošli kroz našu organizaciju za obuku tokom oktobra, a slede nam još tri grupe do kraja godine. Glavni fokus je na tome da piloti postanu svesni ograničenja AT-802 i da se pripreme za odgovarajuće izvršavanje vanrednih procedura, naročito prilikom sletanja i poletanja, kao i tokom rada na velikoj nadmorskoj visini iznad otvorenih mora. Takođe, posebna pažnja se posvećuje letovima noću, u lošim vremenskim uslovima i u uslovima instrumentalnog letenja (IFR) koristeći, između ostalog, pejzaže poznate jordanskim pilotima. – rekao je menadžer prodaje Ate Hugo Arceo.

Prema njegovim rečima, program obuke traje 6 dana za svaku grupu – jedan dan posvećen je priručniku za letenje i teoriji o hitnim procedurama, sledeći za upoznavanje pilota sa avionskim sistemima, a preostala četiri dragocenom treningu na simulatoru.

– Tokom 4 dnevne sesije, svaki pilot efektivno skupi 8 sati naleta u našem jedinstvenom simulatoru, odnosno 2 sata po svakoj sesiji. Osim toga, svaki pilot dobija još 16 sati teoretskog znanja. – pojasnio je Arceo.

On objašnjava da obuka RJAF pilota predstavlja novu stranicu u istoriji organizacije za obuku, koja nikada pre nije imala pilote borbeno-konfigurisanih AT-802 uprkos višegodišnjem značajnom iskustvu u obuci hrvatskog Ratnog zrakoplovstva, kao i kiparskih, makedonskih i crnogorskih pilota AT-802 za izvršavanje vazdušnih vatrogasnih misija za koje je AT-802 takođe sposoban i prvobitno namenjen:

– Naš AT-802 trening portfolio čine piloti iz celog sveta, uključujući Italiju, Izrael, Južnu Afriku, SAD, Kanadu, pa čak i Australiju. –

Osim pilota, još dve grupe tehničkog osoblja RJAF-a se, takođe, očekuju da posete Španiju i prođu AT-802 trening kurs sa ATE-ovom, tehničkom organizacijom za obuku osoblja Paterna ES.147.016. Obuka će se fokusirati na: planirano i vanredno održavanje AT-802 aviona i njegovog turboelisnog motora Prat & Whitney PT6, elise Hartzell gorivnog i električnog sistema, fiksnog stajnog trapa i kočnica, kao i instalirane avionike.

RJAF trenutno ima procenjenu snagu od oko 15.000 pripadnika, uključujući i 3.400 u vazdušnoj odbrani. Među ostalim vazduhoplovnim sredstvima RJAF, takođe koristi 10 borbenih turboelisnih AT-802. Šest njih koji nose oznaku AT-802i je dobijeno 2013. godine kao donacija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE), dok su preostala četiri novi AT-802U avioni nabavljeni direktno iz SAD. Flota je organizovana u okviru 25. eskadrile koja se nalazi u vazdušnoj bazi King Abdulah II, lociranoj 25 km istočno od prestonice Amana.

Avioni koje je donirao UAE, trenutno prolaze kroz proces dorade u cilju modernizacije njihovog sistema kontrole naoružanja, a 6 aviona Blok 1 AT-820i dovode na nivo Blok 1B koji omogućava montažu nosača za teže terete kao i povećanje nosivosti podvesnih tačaka.

Jednom kada bude modernizovan, jordanski AT-802i će zadržati postojeći Blok 1 oružani paket, koji čine rakete vazduh-zemlja Lokid Martin AGM-114 Hellfire i laserske vođene bombe GBU-58 Paveway II zasnovane na Mk 81 bombama opšte namene, teškim 113.4 kilograma. Međutim, paleta oružja bi se dodatno proširila sa laserski vođenim raketama Roketsan Cirit od 70 mm i laserskim vođenim bombama GBU-12 Paveway II baziranim na bombama opšte namene Mk 82, čija je težina 226.8 kilograma. Platforme bi takođe dobile nove Wescam MX-15 elektro-optičke/infracrvene senzore.

Modernizacija jordanskih aviona AT-802i počela je krajem prošle godine kada je prvi avion prevezen u SAD oktobra 2017. godine i nakon neophodnih modifikacija vraćen u Jordan decembra 2017. Sledeća dva aviona su ranije ove godine unapredili američki tehničari u Jordanu, a poslednja tri trenutno dorađuju sami Jordanci i planirano je da se oni završe do kraja godine.

Pročitajte OVDE zašto američka ploveća tvrđava ne može da odgovori na napad.

Izvor: tangosix. rs

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA