Tajler Rogovej, visoko cenjeni vojni dopisnik prestižnog Drive-a, smatra da je koncept patrolnih brodova Projekta 22160 “dovoljno inovativan da zapadne mornarice treba da ga prouče kao izvor inspiracije za svoje buduće višenamenske borbene brodove.“ On kaže da ovaj brod ima “prilično genijalan dizajn“ sa svojim relativno malim okvirom koji pruža veliku moć udara.
Brod je dugačak 94 m, širok 14 m, i visok 3,4 m. Patrolna brzina: 16 čvorova. Maksimalna brzina: 30 čvorova. Zapremina: 1.700-1.800 tona (prema rečima različitih izvora). Izdržljivost 60 dana. Domet: 9.600 kilometara pri patrolnim brzinama. Dopuna: do 80. Morarima će biti kao kod kuće u specijalno dizajniranim kabinama. Imaće teretanu sa koševima, biblioteku i saunu na raspolaganju kada su van dužnosti.
Naoružanje je zaista jako da obuhvata 57mm automatski dualni top koji puca brzinom od 300 rpm instaliran na glavnoj palubi Dva 2×14,5mm MTPU mitraljeza i dva DP-65 bacača granata daju više udaraca. Moduli kontejnera uključuju 324mm Paket-NK torpeda.
Brodovi klase 22160 će biti naoružani krstarećim raketama Kalibr-NK koje mogu nositi konvencionalne ili nuklearne bojeve glave. Upotreba ovog oružja od strane Rusije 2015. godine protiv terorističkih ciljeva u Siriji je dovela do velike nervoze na Zapadu. Raketa ima drugu fazu koja vrši supersonični manevar na krajnjoj fazi putanje kako bi se smanjilo vreme da sistemi vazdušne odbrane reaguju.
Može isporučiti bojevu glavu od 450 kg na kopnenu metu koja se nalazi na udaljenosti od 1.500-2.500 km. Američkoj mornarici su potrebni razarači ili krstarice da to urade, ali Rusija može da koristi mnogo manje površinske platforme da sprovede takve misije.
Sa ovom korvetom u službi, ruska mornarica će primeniti koncept distribuirane smrtnosti – nešto što borbeni brodovi američke mornarice nisu uspeli da postignu. Članak u Drive-u ističe da američka Freedom klasa “nije ni blizu ovoj moći udara, iako imaju dvostruko više zapremine.“
Nova najsavremenija tehnologija može ispaliti i do 12 Igla površina-vazduh presretača. Brod može biti opremljen vertikalnim lansirnim sistemom Štil-1 za ispaljivanje 9M317ME raketa. Istovremeno može uključivati i do 12 ciljeva koji lete na visini od 5 do 15.000 metara na dometu od 3.500 m i 50 km, i na brzinama ispod 3.000 km/č.
Brod poseduje hangar i palubu na krmi za upravljanje višenamenskim helikopterom serije Kamov Ka-27/28/29/30/31. Modernizovani Kamov Ka-27M višenamenski avioni sa rotacionim krilima su ušli u službu pre godinu dana.
Čamac na naduvavanje mogu koristiti timovi komandosa ako je misija da oslobode civilni brod sa taocima od pirata. Brod može nositi 10 komandosa plus dva člana posade. Zaštićen je od vatre malog oružja i dovoljno je brz da sustigne brod u pokretu nakon što je misija obavljena.
Pozitiv-ME1 3D aktivni radar za pretraživanje površine i vazduha može detektovati vazdušne mete u rasponu od 110 km na visini od 1 km. Može angažovati dolazeće protivbrodske rakete na razdaljini od 15 km i na visini od 15 m, i površinske mete na razdaljini od 250 km. Podaci su šalju u raketne sisteme za kontrolu vatre i ometanje. Navigacioni radar Pal-N instaliran na vrhu mosta se takođe koristi za otkrivanje i praćenje vazdušnih ili kopnenih meta kako bi se sprečili incidenti i osigurao siguran prolazak i manevrisanje.
Aktivni/pasivni sonarni sistem Vinjetka-EM otkriva površinske brodove, podmornice i torpeda. Sonar ima fleksibilnu antenu i emiter. Brod je takođe opremljen sa aMGK-335EM-03 sonarom srednje frekvencije montiranim na trupu i fleksibilnim proširenim sonarom. Suberzivnim akcijama se suprotstavlja podvodni sistem skeniranja Palada koji se koristi za otkrivanje i praćenje ronioca.
Patrolni brod ima PK-10 mamac kratkog dometa za zaštitu od elektro optičkih vođenih pretnji i radara. TK-25 brodski elektronski sistem protivmera se koristi za prevaru sonara, radara i lasera. Stanica može istovremeno detektovati do 256 ciljeva i sprovesti interferenciju njih četiri.
Brod poseduje pogonski sistem tipa CODAG (kombinovani dizel i gas) sa ukupnom izlaznom snagom od 25.000 kW. Električni sistemi uključuju četiri generatora od 300 kW i jedan dizel generator od 100 kW.
Stelt tehnologija se koristi za smanjenje vidljivosti trupa. Modularni dizajn broda ga čini pravim višenamenskim brodom sposobnim za operacije na plavoj i braon vodi. On može zaštititi pomorske granice nacije i takođe delovati kao element projekcije moći radne grupe sa sposobnošću da udari neprijatelja na velikim udaljenostima od matične baze.
Crno more je postalo region u kom se tenzije povećavaju dok NATO podstiče pripreme za rat. Postoje brojni primeri koji pokazuju ovu činjenicu. To Rusiju navodi da preduzme korake da osigura svoju bezbednost. Crnomorska flota danas nije sila koja je bila pre samo nekoliko godina. Brodovi smešteni u Sevastopolju ili Novorosijsku mogu ploviti rekama Volga ili Don i Kaspijskim morem.
Naoružani raketama Kalibr instaliranim na prilično malim platformama – nešto što nijedna druga mornarica nema – jedinice Crnomorske flote mogu pogoditi neprijatelja u većem delu Evrope, Severne Afrike, Bliskog istoka i celova Centralne Azije.
Ako je potrbno, brodovi se mogu razmestiti daleko izvan sliva Crnog mora do Mediterana, Atlantika i bilo kog mesta na kom treba pokazati rusku zastavu u udaljenim pomorskim oblastima. Brodovi klase 22160 postaju kredibilni u tome da svakoga ko ima agresivne planove protiv Rusije razmisli dva puta pre nego što ih sprovede.
Ruski brodovi natovareni oružjem kreću se ka sirijskoj bazi. Više o tome čitajte OVDE.
Izvor: Drive, webtribune.rs