USPEŠNO TESTIRAN: Indija najavila slanje u kosmos svog „Nebeskog broda“ sa ljudskom posadom! (VIDEO)

Indijski premijer Narendra Modi objavio je da će njegova zemlja do 2022. godine poslati u svemir svoju prvu letelicu sa ljudskom posadom.

Jedan od uspešno izvedenih testova (Foto: Jutjub)

Otkrio je da je „svemirska kapsula“ u kojoj će tokom leta boraviti indijski astronauti uspešno testirana pre nekoliko dana.

Već je dobila ime „Gaganijan“, što u prevodu znači „Nebeski brod“.

„Indija je oduvek napredna u svemirskoj tehnologiji, a odlučili smo da će do 2022. godine, kad zemlja slavi 75 godina nezavisnosti, ili čak i pre toga, indijski sin ili ćerka ići u svemir sa nacionalnom zastavom u rukama”, rekao je Modi.

Modi je ovo najavio povodom indijskog Dana nezavisnosti. U svom poslednjem govoru u svojstvu premijera na takvoj svečanosti jer će u toj zemlji početkom naredne godine biti održani opšti izbori.

Šef Indijske organizacije za kosmička istraživanja (ISRO) - Kajlasavadivu Sivan  - precizirao je da će prvi indijski vasionski brod sa ljudskom posadom biti izveden na „nižu orbitu oko Zemlje“ i da će na njoj ostati „najmanje sedam dana“.

Dodao je da će se „kosmički aparat sa posadom“ naći na 300-400 kilometara iznad Zemlje, a da će ga na tu orbitu izneti najmoćnija indijska raketa GSLV-Mk III.

Prema njegovim rečima, tokom daljih priprema – Indija će obaviti dva lansiranja istog „kosmičkog aparata“. Samo – bez posade.

Indija uveliko radi i na skafanderima za svoje astronaute.

Prvi Indijac u svemiru bio je Rakeš Šarma koji je 1984. učestvovao u jednoj svemirskoj misiji Sovjetskog Saveza.

Indija se nada da će predstaviti tehnološke mogućnosti za istraživanje solarnog sistema, dok istovremeno koristi istraživanja iz svemira i drugde kako bi rešila probleme kod kuće.

Svemirski program vredan milijardu dolara godišnje već je pomogao u razvoju satelitskih, komunikacionih i daljinski osetljivih tehnologija i korišćen je za merenje podzemnih nivoa vode i predviđa vreme u zemlji koje pogoduje stvaranju suše i poplava.

Indija je od pre dve godine jedina azijska zemlja koja se bavi svemirskim istraživanjima.

Pročitajte OVDE kakav je to misteriozni okrugli objekat otkriven u kineskoj pustinji Gobi. Pogledajte video.

Izvor: fakti.org