„Ako u moru floskula koje postoje u novinarstvu ima neka koja se najčešće koristi u ovo doba godine, to je najava prema kojoj krajem svakog avgusta stiže ’vruća politička jesen‘“, piše ovaj zagrebački dnevnik.
Iz godine u godinu, i u vremenima kriza, ali i onda kad nije bilo baš tako loše, najavljivala se vruća politička jesen, kao kletva od koje nema spasa svakome kome je, kako se navodi, sudbina odredila da živi u Hrvatskoj.
„Problem s kletvama je u tome da se, verovali u to ili odbacivali kao bapsko gatanje, jednom ipak — ostvare. Nije prošlo četrdeset dana otkako se čitava Hrvatska kupala u euforiji zbog uspeha fudbalske reprezentacije, a šest sedmica kasnije ponovno smo država koja se nalazi u kolektivnoj depresiji. A može biti samo još gore“, piše „Jutarnji“ u komentaru povodom štrajka u hrvatskim brodogradlištima i nakon što je obelodanjen iskaz bivše ministarke finansija Martine Dalić Tužilaštvu.
Iz njenog iskaza se, naime, vidi da je premijer Andrej Plenković lagao Sabor i javnost, odnosno da je bio upoznat sa svim zbivanjima u vezi sa aferom „Hotmejl“ povezanom sa „Agrokorom“.
Najprije je, podseća se, regionalna televizija N1 objavila svedočenje Dalićeve, iz kojeg se vidi da je premijer Plenković u svom izjašnjavaju u ime vlade u Saboru prećutao pojedine informacije jer je zatajio dva susreta s bivšim vlasnikom „Agrokora“ Ivicom Todorićem.
„Štrajkovi u brodogradilištima u Puli i Rijeci prete socijalnom eksplozijom. Najvećim istarskim gradom odjekivalo je ’IDS lopovi‘ i ’Mafija, mafija‘, nezadovoljni radnici Uljanika su župana Valtera Flegu polivali vodom i pivom i gađali kikirikijem, a centrom Pule zaorio se — Marko Perković Tompson. Tamo gde su njihovi preci pevali ’Bandijeru rosu‘, današnji škverani protestuju uz Tompsonovu ’Lijepa li si‘“, piše Jutarnji.
Za to vreme su ispred zgrade rečkog 3. maja radnici postavili vešala s užetom, a istakli su i transparent „Uprava, vrati 500 miliona, da barem 3. maj preživi“.
Kao da su tridesete, radnicima se obraćaju pisci koji poručuju da je čitava Hrvatska s njima, jer i pisci, učitelji, umetnici, novinari i radnici dele njihovu sudbinu teskobe kako će preživeti sledećih mesec dana.
„Zastupate poštenje koje sve manje vredi, ali i onu pravu Evropu u nestajanju — Evropu radničkih prava“, stoji u proglasu uz poziv umetnicima i radnicima u obrazovanju i kulturi da u što većem broju podrže štrajkače Uljanika i 3. maja.
Ne stoji ni desnica, piše list i napominje da se na internet portalima tih stranaka Plenković iz dana u dan optužuje za izdaju nacionalnih interesa.
„U Petrinji je, zbog pretnji braniteljskih udruženja, otkazan Festival ojkače koji je trebalo da bude održan u organizaciji Srpskog kulturnog društva Prosvjeta ’jer je većina ljudi uplašena i ne usuđuje se da dođe u Petrinju na festival‘“, prenosi Tanjug.
Istovremeno, konstatuje „Jutarnji“, dok ministarka kulture „kukavno ćuti“, saradnik zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, Miodrag Demo se hvali opstrukcijom kulturnog nasleđa ove države, koje, prema njemu, nije dovoljno hrvatsko: „Na današnji dan 1991. godine ovde je bio hrvatski predsednik, na današnji dan 1991. godine četnici su počeli da napadaju Vukovar, a mi treba ovde da imamo nekakvo srpsko veselje“, rekao je Demo.
Za to vreme su, konstatuje „Jutarnji“, u Splitu nepoznati vandali opet oštetili spomen-ploču Prvom splitskom partizanskom odredu, a biskupi poručuju da je „funkcionalni pristup obrazovanju i vera u merljivost obrazovni proces, božanstvo neoliberalnoga mita“.
Pritom se, dodaje se, ne nazire kraj ove anarhije.
Uskoro će desni fundamentalisti ponovno početi da traže raspisivanje referenduma kojim manjinama žele da smanje politička prava, možda se otvori i pitanje zabrane pobačaja, kao što nema garancija da za nekoliko meseci ovo što proživljavaju radnici 3. maja i Uljanika, neće iskusiti zaposleni u „Petrohemiji“, „Brodosplitu“ i ko zna gde još, piše list i zaključuje:
„Kako su bile lepe jeseni u Briselu, negde razmišlja Andrej Plenković dok se približava vruća politička jesen.“
OVDE pogledajte kako su lažne vesti uticale na sliku sveta o ratu 1999.
Izvor: Tanjug