Prihodi i rashodi, lični budžet, štednja – samo su neki od pojmova s kojima su se učenici susreli već na prvom času. Zbunjenosti nije bilo, ali jeste predznanja.
"Provučemo karticu kroz jednu mašinu i unesemo pin i onda te pare koje imam u kartici, kao da sam platio", priča jedan učenik.
Pitanja imaju napretek, kažu učitelji.
"Mislim da će im sve biti zanimljivo, oni meni čak i pokazuju interesovanje za devize. Za neku priču kartica, novca, kako da troše", ističe LJiljana Novković, učiteljica OŠ "Drinka Pavlović".
Finansijska pismenost se uvodi u škole od prošle godine. Za sada nije poseban predmet, već se uči na svim časovima. Znanje treba đacima da posluži praktično, a jedine ocene biće na Pisa testiranju.
Do sada su rezultati bili najlošiji iz logičkog zaključivanja, ali i praktične primene npr. novca.
"Finansijska pismenost nije najvažnija sama po sebi, ali jeste kada je ukomponujemo sa drugim sadržajima, kada govorimo o razvoju preduzetničke misli i ideje, kada govorimo o dualnom obrazovanju, visokoškolskom obrazovanju", objašnjava Vesna Nedeljković, pomoćnica ministra prosvete za predškolsko i osnovno obrazovanje.
Finansijsku pismenostu uče osnovci u nižim razredima. Učitelji su prošli posebnu obuku kako bi finansije lakše približili najmlađima. Do sada tek njih hiljadu. Dogodine se očekuje da ih bude više i da o finansijama uče deca u svim školama u Srbiji.
OVDE pogledajte da li je ruska šansa sukob Orbana i EU.
Izvor: RTS