Koliko košta "demonstracija vrednosti"?
"Pre svega, cenimo svaki ljudski život, štitimo prava bilo koje osobe i delimo nadu da svaka duša živi u slobodi", navodi se u godišnjem izveštaju BBG-a sa citatom Donalda Trampa.
Finansiranje je potrebno u “strateškim oblastima za Sjedinjene Države”, objašnjava dokument. Od vlade se traži 661,1 milion dolara, što je za 24 miliona dolara manje nego prošle godine.
BBG kombinuje internet resurse, televizijske kanale i radio stanice koje emituju program na 58 jezika u stotinama zemalja. Oni su autori programa za Glas Amerike i Radio Sloboda. „Svake nedelje naša publika premašuje 278 miliona ljudi širom sveta“, kažu autori izveštaja.
Na zvaničnom sajtu se navodi glavni cilj agencije „da se pouzdane vesti i informacije dostave strateški važnoj publici u stranim zemljama“, kao i „da služi kao pouzdan izvor vesti i dobar primer besplatne profesionalne štampe za države koje nemaju nezavisne medije“.
"BBG pokazuje svetu vrednosti u kojima američko društvo živi: sloboda, otvorenost, demokratija i poverenje u budućnost. Zemlje koje dele te vrednosti podržavaju interese Sjedinjenih Država jer napreduju, žive u miru sa svojim susedima, protive se terorizmu i ekstremizmu. To su najbolji američki saveznici i trgovinski partneri'’, stoji u dokumentu.
Dalje, 140 stranica detaljno opisuje šta treba učiniti kako bi se "pokazale vrednosti".
Saradnici, slobodnjaci i informatori
Oni će se ponašati kao u špijunskim romanima: da oforme mrežu lokalnih slobodnih novinara u regionima, kao i da nađu pouzdane doušnike. Zaposleni i asistenti će pažljivo pratiti državne i nedržavne medije. Iz "zatvorenih zajednica" informacije će ići kroz društvene mreže.
Da bi pokrili lokalne vesti, autori izveštaja predlažu da se u svakoj zemlji stvore čitavi biroi, naglašavajući da je to već „uspešno funkcionisalo u Ukrajini, Latinskoj Americi, Nigeriji, Indoneziji i brojnim drugim državama“.
Preporučuje se da se fokusirate na nastavu engleskog jezika, čime ćete privući čitaoce i slušaoce da komuniciraju. "Da bi zadovoljili rastući apetit za engleskim jezikom u svetu putem televizijskih i radio programa, kao i specijalnih vizuelnih pomagala i malih videa distribuiranih u društvenim mrežama", upozoravaju govornici.
Društvenim mrežama se daje posebna pažnja. U BBG-u očekuju da će proširiti publiku za deset odsto.
Od 2012. godine postoji aktivna borba protiv cenzure na internetu u takozvanim "zatvorenim zemljama" (njihova lista nije navedena u izveštaju). U 2016. godini, čak su osnovali „Kancelariju za slobodu Interneta“, koja je osmišljena tako da širom sveta obezbedi pristup internetu, tako da građani mogu slobodno da razmenjuju vesti i informacije.
Kako je "Glas Amerike" odjeknuo u Venecueli?
U Latinskoj Americi BBG je posebno uspešan: bilo je moguće "prodreti" (ovo je glagol koji se koristi u dokumentu) na vestima. Zaposleni u agenciji rade u nvinskim redakcijama i govore na protestima.
Ove godine, napori će biti usmereni na "suzbijanje dezinformacija države, kao i na podršku procesu demokratizacije u Venecueli i zemljama Centralne Amerike - El Salvador, Gvatemala, Honduras i Nikaragva". Za realizaciju specijalnog programa Fokus pada na Venecuelu, čija je svrha da skrene pažnju na ono što se dešava u ovoj zemlji. Za to su u agenciji tražili dodatnih 1,24 miliona dolara.
'’Glas Amerike će angažovati i pružiti novinarima sve što im je potrebno da se fokusiraju na Venecuelu i značajno poboljšaju medijsku pokrivenost, govore o tome šta se događa sa ostalim šesnaest zemalja Latinske Amerike, objašnjavaju američku politiku, traže lokalce voljne da sarađuju " - napisano je u dokumentu.
Sve ukupno, Glas Amerike je pronašao 99 partnera širom Venecuele, kako na televiziji, tako i na radiju i na internetu.
U izveštaju se navodi da je Venecuelanska publika ovog medija u 2014. godini imala 300 hiljada ljudi, a u 2016. godini 1,9 miliona. "Latinoamerički čitaoci priznaju da su zahvaljujući vestima koje objavljujemo bolje razumeli aktuelne događaje u celini, posebno o Venecueli, o američkom društvu i američkoj spoljnoj politici. Više od polovine ispitanika reklo je da im je Glas Amerike pomogao da formiraju '’lični pogled na važna pitanja'’.
'’Sadašnje vreme'’ će pokazati
Odlučeno je da se američka agencija suprotstavi "ruskoj propagandi" tako što će se uložiti sredstva u Radio Sloboda i Glas Amerike. Budžet "Glasa" povećan je za 166 hiljada dolara, skoro dostigavši 200 miliona. Za Radio Sloboda je potrebno 91,3 miliona dolara - 8,3 miliona manje nego prošle godine. Nedeljna publika ovog medija je 26 miliona ljudi.
Ruska služba Radio Slobode koštaće 6,3 miliona dolara za budžet i 3,8 miliona dolara za Ukrajinu. 6.1 miliona je dodeljeno za emisije na persijskom jeziku koje se emituju u Iranu.
Spominje se i ruski televizijski kanal Present Time, zajednički medijski projekat Radija Sloboda i Glas Amerike, koji se emituje u petnaest zemalja sveta. On je u potpunosti finansiran od strane Kongresa SAD preko Odbora guvernera za radiodifuziju, koji uključuje državnog sekretara.
Rusko ministarstvo pravde prepoznalo je ove medije kao "strane agente". Međutim, to nije sprečilo njegov rad.
Rusija kao cilj
"BBG nastavlja da ulazi u Rusiju sa svojim programima, kao i da pokušava da dođe do publike koja govori ruski jezik širom regiona i sveta", kaže se u dokumentu.
Autori izveštaja tvrde da se videozapisi iz Rusije gledaju s posebnim interesovanjem, ponekad 300 miliona ljudi. Amerikanci ne nameravaju da se zaustave na tome, već 2019. godine hoće "da sprovedu jos više istraživanja javnog mnjenja i studija koji će pomoći da se '’usadi'’ poverenje u informacije koje je BBG prosledio Rusiji i zemljama bivseg Sovjetskog Saveza".
BBG će nastaviti da bude aktivan u Latinskoj Americi. Zaposleni i asistenti agencije "pokrivaju teme koje nisu pokrivene provladinim medijima, ali i utiču na pitanja koja su veoma osetljiva za stanovništvo u vezi sa religijom, naukom, književnošću i muzikom, pružaju priliku da se govori o disidentima i predstavnicima opozicije."
Kako je Rusija preuzela kontrolu nad Arktikom, pogledajte OVDE.
Izvor: Pravda