On je to kazao agenciji Rojters, povodom ranije odluke kompanije da odloži odluku o izgradnji fabrike automobila u Turskoj, zbog kritika zbog vojne ofanzive u Siriji.
"Pratimo razvoj događaja. Planovi za Tursku su trenutno na čekanju. Ne gledamo aktivno alternativne lokacije", rekao je Tostman.
Zbog Folksvagena gori Balkan
Velika investicija Folksvagena, izgradnja fabrike u jugoistočnoj Evropi, ponovo je postala "vruća tema" na Balkanu posle zamrzavanja finiširanja ugovora sa Turskom.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je saopštio da će uložiti sve napore da nemački automobilski div stigne u Srbiju, a pored Rumunije i Bugarske, koje se nadaju ovoj investiciji nemačkog automobilskog diva, u igru se uključila i Hrvatska.
Informacija o tome stigla je nakon sastanka hrvatskog ministra privrede, preduzetništva i obrta Darka Horvata s ministrom privrede i energetike Nemačke Peterom Altmajerom, koji je juče bio u poseti Hrvatskoj, objavio je Večernji list.
Hrvatska će, prema navodima dobro upućenih izvora, ući u novi krug pregovora Folksvagena sa Srbijom, Bugarskom i Rumunijom o toj investiciji, sa kojima su posle prvobitnog izbora Turske kao destinacije za izgradnju fabrike VW-a pregovori "zamrznuti".
Upravni odbor Folksvagena odložio je 15. oktobra odluku o izgradnji novog pogona u Turskoj, zbog vojne akcije Ankare u Siriji, potvrđeno je tada Tanjugu u ovom nemačkom koncernu.
Novi pogon, koji bi trebalo da zaposli do 4.000 ljudi, trebalo je da bude izgrađen u blizini Izmira, a investicija bi bila vredna izmedu 1,2 i 1,5 milijardi evra. Ta fabrika bi, kako je najavljivano, trebalo godišnje da proizvodi 300.000 automobila.
Dve nedelje ranije, krajem septembra, Dojče vele je pisao da planovi za otvaranje novog pogona VW-a u istočnoj Evropi "postaju sve konkretniji", a to je potkrepljeno izjavom šefa sektora za brend i proizvodnju ove kompanije Andreasa Tostmana "da su u toku završni razgovori sa Turskom".
Iz Folksvagena tada je bilo procena da će za dve nedelje "a možda i ranije doći do konačnog dogovora", preneo je Dojče vele, a kao lokacija je spomenuta Manisa u blizini Izmira u Zapadnoj Anatoliji.
Prema insajderskim informacijama Dojče velea, gradnja fabrike je trebalo da počne 2020. godine, proizvodnja već 2022. godine, a u novoj fabrici bi se proizvodili Folksvagenov Pasat i Škodin model Superb.
Ovakav razvoj situacije oko velike investicije Folksvagena bio je zasnovan na julskoj odluci Nadzornog odbora te kompanije kada je izabrana Turska.
Ranije ove godine, još krajem aprila, kao moguće zemlje buduće investicije sa kojima se iz Folsvagena razgovara spominjanje su Srbija, Bugarska, Rumunija i Severna Makedonija.
Kao lokacija koja se nudi u Srbiji spominjana je Inđija, koja osim što je na čvorištu koridora ima razvijen grinfild ambijent. U blizini su Beograd i Novi Sad kao izvori kvalifikovane radne snage za buduću proizvodnju.
Pozivajući se na nezvanična saznanja, domaći mediji su takođe pisali da je deo ponude i izgradnja metro linije do ovog mesta.
Kao druga lokacija u Srbiji pominjana je Šumadija, odnosno Velika Plana.
Prednosti Srbije za dolazak Folksvagena su, kako se isticalo, lanci dobavljača i kvalifikovana radna snaga.
Predsednik Vučih je još 20. marta, prilikom jednodnevne posete Nemačkoj u sedištu Folksvagena, razgovarao sa upravom tog automobilskog koncerna o potencijalima i prednostima koje Srbija pruža kao investiciona destinacija.
Pročitajte OVDE zašto je beogradski Pobednik pun misterija.
Izvor: Tanjug