Ideja o putu koji prolazi najplodnijim dolinama Južne i Zapadne Morave stara je koliko i srpska država.
Spajanjem Koridora 10 od Pojata preko Ćićevaca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, stizaće se do Čačka i Koridora 11.
Koridor dužine 110 kilometara povezaće pola miliona stanovnika. Sa izgradnjom auto-puta planirana je i regulacija reke Morave.
- Moravski koridor ima dodatnu problematiku, to su visoke vode 2018, 2019, 2016. Pokazalo se da Moravski koridor mora da se obezbedi od visokih voda. To je ono što malo povećava troškove izgradnje koridora - ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
Moravski koridor bi trebalo da bude gotov do 2022. godine, a vrednost radova se procenjuje na 755 miliona evra.
Stručnjaci kažu da na to treba dodati još 20 odsto, koliko se može očekivati da će koštati dodatni radovi na velikom broju petlji i mostova.
Glavni projektant Moravskog koridora Aleksandra Lalić kaže da je auto-put projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat, sa po četiri vozne trake.
- Prolazi kroz opštine Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, Adrani, Mrčajevci, Čačak - kaže Lalićeva.
Na Moravskom koridoru biće 135 objekata
- Moravski koridor prolazi dolinom Zapadne Morave, najvećim delom, dolinom Južne Morave i dolinom Velike Morave, što znači da je u pitanju ravničarski koridor. Očekuje se 135 objekata, od čega 78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka - navodi projektant trase Radica Goronja.
Sa izgradnjom ovog auto-puta bez ijednog tunela gradiće se i savremena telekomunikaciona veza, što će znatno smanjiti broj nesreća.
Samo na tom potezu u Srbiji godišnje pogine trećina nastradalih u saobraćajnim nesrećama.
Pročitajte OVDE ispovest pokretača protesta “1 od 5 miliona” i ko je šta oteo.
Izvor: RTS