Glavna nagrada, za najbolji film, pripala je ovogodišnjem gostu festivala, reditelju Bobu Bajingtonu, za ostvarenje „Frensis Ferguson“.
Žiri je radio u sastavu Jelena Marković, rediteljka, Darko Lungulov, reditelj i Vuk Ršumović, scenarista i reditelj, kao predsedavajući. Po mišljenju žirija, u jakoj konkurenciji Bajingtonov film izdvojio se kao ostvarenje blisko estetici evropskog nezavisnog i arthaus filma, sa dosta crnohumornog odnosa autora prema svojim likovima, ali i samih likova jednih prema drugima unutar filmske priče. Sve navedeno, ovom ostvarenju daje izvesnu notu metafilmičnosti, vrlo originalne i posebne, kakva se ne viđa često.
Reditelj Bob Bajington, iako dobitnik nekoliko nagrada – među kojima je ona sa prestižnog festivala u Lokarnu, i dalje snima isključivo van Holivuda i celu svoju karijeru gradi kao nezavisni autor. Pored razgovora sa publikom koji je održan nakon projekcije njegovog filma „Frensis Ferguson“, Bajington je održao izuzetno posećen i uspešan master-klas „Od scenarija do ekrana“, u okviru kojeg je analizirao rad na scenariju, kao i snimljene scene i materijale iz svog najnovijeg filma, a akcenat je bio na radu sa glumcima. Učesnici su mogli da dobiju dobar uvid u to kako je teklo snimanje, šta su bile rediteljske intervencije na samom setu, šta su bile glumačke intervencije i koji je finalni rezultat, saznavši posredno i kako je funkcionisala montaža, kada je konkretna scena bila u pitanju. Reditelj je prethodnog dana radio sa četvoro glumaca na jednoj sceni iz svog novog filma, koji je u fazi pisanja scenarija, pa su polaznici master-klasa mogli da se upoznaju i sa njegovim pristupom u radu sa glumcima na čitajućim probama.
(Foto: Stanislav Milojković)
Jedan od filmova koji je ove godine ostavio snažan utisak na publiku, ali i na žiri, je „Gutanje“ – uzbudljiva psihološka drama u režiji Karla Mirabela-Dejvisa koji je nakon projekcije putem Skajpa odgovarao na pitanja publike.
Fenomen američkog nezavisnog filma postoji onoliko dugo koliko postoji sistem filmskih studija, u kojima se film posmatra, pre svega, kao industrija. Sa širokom upotrebom interneta i brojnih onlajn platformi za finansiranje produkcija, došlo je do ekspanzije finansijske “nezavisnosti” i samih filmskih autora, pa je nezavisna produkcija postala vrlo relevantna u širem kontekstu i neka vrsta off produkcije u odnosu na zvanični Holivud. Program ovogodišnjeg IndieBelgrade festivala tematski je veoma uspešno uspeo da se približi svim generacijama publike, a u fokusu je posebno bila mlađa publika, ne samo tematski već u samom rediteljskom pristupu te povezivanju filma sa drugim medijima, njegovoj ekstenziji na na socijalne mreže i internet sadržaje. U tome su najdirektniji bili filmovi „Naložene“ i „Adam“, ali i dokumentarac „Nakon svih tih dana“, te filmovi „S.G. kao Genzbur“ i „Umetnost samoodbrane“. Festival nam je i ove godine doneo neke od najzanimljivijih priča sa severnoameričkog kontinenta, proširujući svoj pripovedni narativ veoma uspešno i na Južnu Ameriku, ostajući jedini specijalizovan i relevantan festival za američki nezavisni film u Srbiji i jugoistočnoj Evropi. Naša misija ostala je ista, da premijerno prikažemo najrelevantnije „indie“ filmove, ono čega nema na domaćem repertoaru bioskopa, i što vrlo teško dolazi do festivalskog programa na našim prostorima.
Festival su podržali Sekretarijat za kulturu grada Beograda, Ambasada SAD u Beogradu i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.
Umetnički direktori IndieBelgrade festivala su Hristina Hadžiharalabus i Radoslav Pavković.
Pročitajte OVDE kakav je to protokol o saradnji potpisalo Narodno pozorište i s kim.
Izvor: Pravda