Jedna od najmodernijih saobraćajnica u Srbiji znatno će rasteretiti obilaznicu oko Beograda i autoput Beograd-Zagreb. Istovremeno, omogućiće da stotine hiljada ljudi koji žive na Novom Beogradu, Bežaniji, u Zemunu, ali i brojnim drugim naseljima u starom delu prestonice do "Miloša Velikog" dođu za samo nekoliko minuta.
Mostovi i nadvožnjaci
Ovaj put biće širok čak 47,2 metra, što je mnogo više nego autoput jer će imati po tri vozne trake u oba smera, biciklističku i pešačku stazu. Uz to, ovaj projekat, koji će koštati 70,5 miliona dolara, podrazumeva i izgradnju ukupno pet mostova, pet raskrsnica i jednog nadvožnjaka, zbog čega će u deonicu morati da se ugradi čak 1.300.000 kubika peska i kamena.
U JP "Putevi Srbije" tvrde da je izgradnja deonice Novi Beograd-Surčin, za šta je još u avgustu potpisan ugovor sa kineskom kompanijom "CCCC", veoma bitna za našu zemlju.
- Deonica Novi Beograd-Surčin je od izuzetnog značaja za funkcionisanje čitavog koridora "Miloš Veliki" (autoput E-763), imajući u vidu da predstavlja vezu Beograda sa novim autoputem i u ovom trenutku čini nedostajuću "kariku" na početku čitave rute. Dužina deonice je 7,9 km, proteže se od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu, gde je planiran kružni tok, pa sve do buduće petlje "Surčin". Ova deonica je specifična između ostalog i po tome što za razliku od dosadašnjih projekata prolazi kroz naseljeno gradsko područje, što za posledicu ima specifične zahteve u pogledu tehnologije izvođenja radova. Uz to, predviđa se i izgradnja biciklističkih i pešačkih staza sa obe strane puta, koje će biti široke 2 metra i 2,20 metra. Zbog svega toga će ova deonica biti široka čak 47,2 metra - kažu u "Putevima Srbije", i napominju da će se, zbog radova u zoni stanovanja, oni odvijati u strogo kontrolisanim uslovima kako bi se eliminisali negativni uticaji na stanovništvo, poput buke.
- Takođe, budući da deonica prolazi i zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano u sistemu kišne kanalizacije, gde se kišne vode preko planiranih retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i prečišćene ispuštaju u kanale. Sve ovo što smo naveli doprinosi većim troškovima i zbog toga je krajnja ugovorena cena 70,5 miliona dolara - objasnili su u "Putevima".
Sa njima je saglasan i savetnik ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Nebojša Pavlović, koji kaže da je pronađena najbolja moguća ruta i da će morati da se sruši tek nekoliko kuća.
- U toku je izrada tehničko-projektne dokumentacije, kao i eksproprijacija zemljišta i potom odmah kreću radovi. Deonica od Vojvođanske ulice, gde će biti izgrađen kružni tok, do petlje Surčin najkraća je i najbolja moguća ruta da u potpunosti spojimo Beograd sa "Milošem Velikim". Sve je korigovano tako da što manje kuća mora da se sruši i to je zanemarljiv broj, tri ili četiri. Jedino što se nalazi na trasi jeste Ergela "Surčin", ali i tu smo pronašli rešenje - navodi Pavlović.
Gradi se na sve strane
On dodaje da će put biti izgrađen u rekordnom roku, za samo godinu dana.
- O koliko moćnoj saobraćajnici je reč svedoči i podatak da će u nju morati da se ugradi 1.300.000 kubika peska i kamena. Biće veliki izazov da se nabavi sav taj materijal, jer se istovremeno u Srbiji gradi mnogo projekata, Moravski koridor, Požega-Preljina, Ruma-Šabac, Ostružnica-Bubanj potok i brojni drugi. I svuda tu treba i peska i kamena i drugog materijala, zbog čega savetujemo izgradnju još kamenoloma. Međutim, sve je to vredno muka kada znate da gradite deonicu koja će rasteretiti autoput Beograd-Zagreb i obilaznicu oko Beograda, a uz to i olakšati i značajno ubrzati uključenje na "Miloš Veliki" stotinama hiljada Beograđana iz novog i starog dela grada - zaključuje Pavlović.
Dragoljub Marković: Drago mi je što put prolazi tik uz moju ergelu!
Poznati biznismen, kum ubijenog premijera Zorana Đinđića i vlasnik Ergele "Surčin" Dragoljub Marković kaže za Informer da se nijedne sekunde nije pobunio što će put prolaziti tik pored ergele jer je to, kako kaže, u interesu njegove zemlje i naroda.
- Ta deonica prolazi tik pored moje ergele. Jedino što sam zamolio je da se napravi zvučna izolacija, jer su tu trening-staze i zbog buke od nekog kamiona mogli bi konji da se uplaše i da padne neki čovek ili dete. Rekli su mi da to nije problem i nijedne sekunde se nisam pobunio što će put proći tuda. Volim ovu zemlju, uvek sam radio u njenom interesu i naravno da nikada ne bih pravio problem ili ometao izgradnju bilo kog državnog projekta koji nam je bitan. Mislim da sve ove puteve koji su izgrađeni za vreme Vučića nismo mogli ni da sanjamo, i zato želim samo da se dalje gradi i razvija. Ako volite svoju zemlju, onda je lični komfor bilo koga od nas kome je imanje na ruti apsolutno na poslednjem mestu - jasan je Marković.
Rodić: Vrhunski put
Stručnjak Građevinske komore Srbije Goran Rodić rekao je da ova deonica vredi svaki evro koji će biti plaćen za nju, i više od toga.
- Ovaj put će biti zaista impresivno i moderno napravljen, prema najvišim evropskim i svetskim standardima. Uz to, sama saobraćajnica će znatno smanjiti gužve i olakšati uključenje na autoput ogromnom broju građana. Gledajući sve to, cena ovog puta uopšte nije velika i on će nam vredeti i mnogo više nego što ćemo ga platiti - decidiran je Rodić.
Pročitajte OVDE zašto su Kinezi u Srbiji pretnja za NATO.
Izvor: Informer