Najnovije

USPEŠNO TESTIRAN: Rusi pokazali novi motor borbenih aviona pete generacije!

Ruski borbeni avion pete generacije Su-57 izveo je u 16 ​​probnih letova sa svojim motorom 2. faze „Proizvod 30“ (Izdelie-30), izjavio je industrijski direktor "Rostec Aviation Cluster Industrial" Anatoli Serdiukov.

Su-57 (Foto: RIA)

„Trenutno se testovi naprednog motora nastavljaju i predmet se testira u laboratoriji. U oktobru je izvršen još jedan let radi provere karakteristika  u različitim režimima leta, naročito u radu mlaznice za vektorizaciju i uljnog sistema pri negativnim preopterećenjima. Sveukupno, 16 letova je obavljeno u laboratoriji letenja ”, izvestio je Serdjukov.

Prvi let Su-57 sa motorom Produkt 30 realizovan je u decembru 2017. godine.

Motor će imati u potpunosti elektronski sistem automatske kontrole i osigurati borbeno manevriranje, odnos snage i težine, karakteristike nevidljivosti i sposobnost izvođenja krstarenja supersoničnom brzinom.

Trenutno Su-57 leti motorom AL-41F1 (Produkt 117), koji je obično opremljen borbenim avionima Su-35.

Su-57 borac pripada avionima pete generacije, što ukazuje na prisustvo više karakterističnih zahteva. Jedan od glavnih zahteva je obezbeđenje nadzvučne brzine, bez upotrebe pomoćnih gasova.

Postojeći motori (poput AL-41F1) nisu sposobni da pružaju takve karakteristike, pa je za borbeni mlaz potreban potpuno novi motor.

Motor druge faze za borbeni avion Su-57 (“Produkt 30”) razvijen je u dizajnerskom birou Liulki, pod vođstvom Evgenija Marčukova i u saradnji sa drugim velikim ruskim kompanijama za izgradnju motora.

Prema poznatim podacima, “Produkt 30” je dvokružni turbodžet sa motorom sa forsažom. Na nivou nekih osnovnih ideja, on ima sličnosti sa starijim motorima iz porodice AL-31 i AL-41, ali su sve njegove jedinice razvijene iznova koristeći modernu tehnologiju.

Rezultat je bio primetan porast svih bitnih karakteristika, omogućavajući atribut “Produktu 30” sledeću generaciju turbo ventilatora.

Motor ima tipičnu arhitekturu za svoju klasu sa višestepenim kompresorima visokog i niskog pritiska, komori za sagorevanje i višestepenim turbinama.

Iza turbina stoje gorionik i mlaznica sa TVC (kontrola vektora potiska).

Kompresor obezbeđuje kompresiju dolaznog vazduha sa stepenom od 6,7, obezbeđujući protok vazduha do 20-23 kg / s. Komora za sagorevanje opremljena je sistemom za paljenje u plazmi instaliranom direktno na mlaznicama.

Takvi alati zapalju gorivo odmah nakon što uđu u komoru za sagorevanje. Zbog toga se održava optimalni režim sagorevanja i takozvana vatra - nepravilno sagorevanje goriva akumuliranog u motoru. Temperatura gasova ispred turbine kreće se od 1950. do 2100 ° K. Za poređenje, kod serijskog motora AL-31F ovaj parametar ne prelazi 1700 ° K.

Prema otvorenim podacima, maksimalni potisak motora “Produkt 30” dostiže 11.000 kgf, a posle sagorevanja - 18.000 kgf. Za poređenje, motor prvog stepena AL-41F1 ima potisak od 9500 i 15000 kgf, respektivno. Na taj način, avion Su-57, čak i sa maksimalnim polietanjem većim od 35 tona, ima odnos potiska više od jedan. Sa normalnom težinom pri poletanju, ovaj će parametar dostići 1,15-1,2.

Ona će zameniti motor AL-41F1 kada uđe u serijsku proizvodnju. Motor „prve faze“ u serijskoj je proizvodnji od 2018. Očekuje se da će “Produkt 30” da uđe u serijsku proizvodnju negde 2020. godine.

Koji protivbrodovski obalski raketni sistem je čuvar Krima i Crnog mora od NATO i ukrajinskih brodova, saznajte OVDE!

Izvor: Pravda

Bonus video

Molimo Vas da donacijom podržite rad
portala "Pravda" kao i TV produkciju.

Donacije možete uplatiti putem sledećih linkova:

PAŽNJA:
Sistemom za komentarisanje upravlja kompanija Disqas. Stavovi izneseni u komentarima nisu stavovi portala Pravda.

Kolumne

Najnovije vesti - Ratni izveštaji

VREMENSKA prognoza

Najnovije vesti - PRAVDA