Iako je prvobitno saopšteno da je oboren kod Loznice, major Radosavljević je oboren je u avionu tipa MiG-29 iznad obronka Majevice u Republici Srpskoj. Major Radosavljević je hrabro uleteo u formaciju od deset američkih lovaca F-15, od kojih su se dva odmah sjurila u rep njegovog miga-29.
Mediji su pisali da je zahvaljući dečacima od 16 i 17 godina iz okoline Bijeljine Zoran pronađen i sahranjen! Trup aviona bio je na livadi, kljun na jednoj planini, a njegovo telo sa sedištem na drugoj.
Dečaci su tada uzeli merdevine i ćebe od jedne bake kako bi došli do tela pilota. Kada su ga pronašli, umotali su ga i predali vojsci Republike Srpske. Nako što su preuzeli njegovo telo, vojnici su ga pešaka preko njiva preneli u bolnicu u Loznici.
O majoru Radosavljeviću svi i danas imaju reči hvale. Ostavio je trag u srpskom vazduhoplovstvu i služi kao primer mladim pilotima na obuci.
Kako su tada mediji pisali, Radosavljević pre tragičnog leta nije leteo dugo - pola godine. Bio je na kursu engleskog. Prekinuo ga je, kada je agresija bila izvesna. U sećanju je poneo očaj majke Rade. Ona je mu je tog kobnog dana donela doručak u stanu na Novom Beogradu i preklinjala ga da ne ide.
- Ja sam pilot, majko... - odgovorio joj je na njeno insistiranje da ne poleti. Tako su se rastali.
"Spremao je doktorat, život je bio pred njim"
Rođen je 26. februara 1965. godine u Prištini. Budući da mu je otac Svetozar bio vojno lice pri Jugoslovenskoj narodnoj armiji, i da je, zbog potrebe službe, često menjao mesto stanovanja, i Zoran se, zajedno sa majkom Radojkom i sestrom Snežanom često selio. Detinjstvo je proveo širom bivše Jugoslavije, preko Skoplja, Kruševca do Beograda. Završio je Osnovnu školu "Starina Novak" u Beogradu.
- Bio je obično dete, ako takva deca uopšte postoje - kaže njegova majka Radojka.
- Vragolast i druželjubiv, a poslušan i savestan. Ponekad bi zbunjivala njegova predanost školi.
Posle se upisao u vojnu gimnaziju, pa u Vazduhoplovnu akademiju. Bio je briljantan student. Školovao se u Vazduhoplovnoj opštoj srednjoj vojnoj školi „Maršal Tito“ u Mostaru, a zatim na Vazduhoplovnoj vojnoj akademiji u Puli i Zadru. Po završenoj vojnoj akademiji karijeru vojnog pilota započinje je u Beogradu 1986. godine kao pilot-lovac na avionu MiG-21.
Godine 1992. biva unapređen u čin kapetana prve klase. Iste godine Zoran završava preobuku na avionu MiG-29 i postaje najmlađi pilot u eskadrili Migova 29 jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva. Magistrirao je na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu i postao jedan od vodećih stručnjaka u našoj zemlji iz oblasti satelitske navigacije.
Te 1999. godine pripremao je doktorat i bio u stalnoj vezi sa svojim mentorima. Posthumno, na aerodromu Batajnica svake godine dodeljuje se nagrada najboljem odeljenju.
Postiplomske studije na Saobraćajnom fakultetu upisao je 1996. godine. Magistrirao je u junu 1998. Na ovom fakultetu se od 1999. godine dodeljuje godišnja nagrada za najboljeg studenta na Vazdušnom saobraćaju koja nosi njegovo ime. Nije imao dece i nije bio oženjen.
Kako je srpska vojska skrivala "mig 29" od NATO bombardera pročitajte OVDE.
Izvor: Pink