Sa početkom u deset časova, Forum je otvorila predsednica Studentskog parlamenta PEP-a Vesna Lukić.
Zatim je reč uzela pomoćnik direktora za nastavu prof. dr Maja Cogoljević:
- Ulaganje u mlade je najbolji vid ulaganja u budućnost. Mi na PEP-u to znamo. Visoka škola PEP postoji duže od jedne decenije, i za to vreme je stotinama studenata omogućila beneficije u vidu stipendija, putovanja širom sveta i akademskih događaja. Mi podržavamo naše mlade naučnike, buduće profesore, preduzetnike, debatere i nagrađivane sportiste. Ukoliko smatrate da posedujete potencijal i spremni ste da na njemu radite, PEP će uvek biti tu za vas.
- Želim da vas pozovem da ostanete u Srbiji, i da sledite svoje snove. Vi ste svi jako mladi, u moje vreme ovakvih događaja jednostavno nije bilo. Bitno je da znate da vaš put neće biti lak. Morate da radite na sebi i da ulažete u sebe. To je investicija koja se najviše isplati. Kada padnete, morate da ustanete i idete napred, ka cilju bez okretanja unazad.
Prvi od pet predavača koji su odabrali da svoje značajno poslovno i preduzetničko iskustvo podele sa novim generacijama bio je Nikola Vučićević, vlasnik kompanije 356ADS. Jednim zabavnim, angažovanim predavanjem uz veliko učešće slušalaca, on je animirao publiku na najbolji mogući način.
- Mnogi mladi ljudi žele da pokrenu svoj posao. To je na početku teško, jer neiskusni ste, nemate novca, nemate zaštitu. Bitno je da, kada vaš prvi balon pukne, vi ne odustanete. Najbitnije je da iz svega toga naučite nešto. Nemojte na silu biti preduzetnik, nije to jedino zanimanje. Postoje i korporativne vode. Nemojte se upuštati u preduzetništvo zato što je to popularno, jer malo se priča o neuspesima, stresu i teškoćama - rekao je Vučićević.
- Studirao sam marketing i želeo sam više da naučim. U moje vreme nije bilo uobičajeno tek tako tražiti praksu, ali ja sam ipak poslao mejl na adresu tridesetak marketinških agencija koje sam pronašao u Beogradu. Niko se nije javio. I vi možete probati nešto i ne uspeti, i vaša priča se tu završi, pa onda naredne 2 godine kukate kako je Srbija grozna i kako vi nemate sreće.
Ja sam posle inicijalnog neuspeha krenuo da zovem te agencije na telefon. Na kraju su me iz dve agencije pozvali na razgovor i morao sam da odlučim u koju ću ići na praksu. Neka vam ostane u glavi da kada napravite jedan korak i ne uspete, ne treba da gubite nadu i odustajete - poručio je Maglov.
- Trejd marketing u jednoj poslovnoj organizaciji predstavlja vezu između marketinga i prodaje. U pitanju je skup aktivnosti koje proizvođači i distributeri izvode na prodajnom mestu. Bitno je pre svega znati razliku između ATL i BTL marketinga - TV reklame, radio, internet, bilbordi, novine - sve je to "above the line" marketing, dok "below the line" marketing znači promocije, razne akcije, ciljano stvorene promocije za velike kupce, promotivni materijal koji se deli na licu mesta - rekao je, između ostalog, Knežević.
Poslednja među predavačima govorila je Tamara Otašević, saradnik za zapošljavanje u Delhaize Srbija. Ona je prisutnima razjasnila i približila sve elemente jednog uspešnog razgovora za posao:
- Kada pravimo selekciju kandidata, cilj nam je da stavimo pravu osobu na pravo mesto. Ukratko rečeno, potreban je neko ko će na pravi način da zadovolji potrebe tog radnog mesta. Poenta selekcije je ne samo da se pronađe osoba kojoj će taj posao biti zadovoljstvo, nego da na tom mestu i ostane. Ako ste vi neko ko je srećan kada mu se poveri važan zadatak, istaknite to. Dobro analizirajte kakva je kompanija gde konkurišete, čime se bavi, koliko ima zaposlenih. Koristite internet. Probajte da otkrijete koje su to vrednosti kompanije, jer njene vrednosti se reflektuju kroz proces selekcije - istakla je Otašević.
Visoka škola PEP vam zahvaljuje na tome što ste svojim prisustvom uveličali manifestaciju Forum mladih lidera.
Zašto je Cipras zapretio Albancima sankcijamasaznajte OVDE.