Posle tri kilometra dolazi se do kosine 2 koja je pravila najviše problema putarima. Zato je ovde napravljena galerija dužine 150 metara, kako bi bezbednost bila potpuna.
U nastavku je tunel Predejane dužine 1.073 metra. Opremljen je najmodernijom signalizacijom. Brzina je ograničena na 80 kilometara na sat, ali se vozila ne smeju kretati ni sporije od 30 kilometara na sat.
- Postoje dva sistema reakcije. Prvo je ako se vozilo kreće ispod 30 kilometara na sat, onda dobija preko razglasa upozorenje na srpskom i engleskom jeziku da ubrza. U slučaju da ne ubrza, na samom ulasku u tunel se nalazi saobraćajna svetlosna signalizacija, koja će preusmeravati saobraćaj na traku koja nije zauzeta. Ako se vozilo zaustavi odmah se aktiviraju ljudi koji će hitno ukloniti to vozilo sa auto-puta - kaže Aleksandar Senić, direktor Sektora za izgradnju "Koridora Srbije".
Ukoliko žele odmor ili pauzu, vozači je mogu ići u Predejane ili DŽep.
Ova nova trasa auto-puta mostovima prelazi Južnu Moravu 11 puta. U sektoru Momin Do sa mostom Morava 2 novi auto-put prelazi sa leve strane starog magistralnog puta M1.
- U slučaju požara koji je težak incident u tunelu, osim što će konstantno biti hidrantska mreža pod pritiskom i što će vatrogasci u istom trenutku moći da koriste vodu iz mreže, postojaće upozorenje za vozače koji pristižu u tunel, konkretno u slučaju požara biće spuštene rampe i neće moći niko da pristupi samom tunelu - kaže Senić.
Ceo put obeležen je tzv. vibralinijama koje upozoravaju vozače, ukoliko se uspavaju. Na kraju trase su dva najduža mosta DŽemin Do dug 521 metar i Vrla dužine 644 metra.
Čitava ova nova deonice prelazi se za oko 20 minuta. Brzina je na ovom delu auto-puta ograničena na 100 kilometara na čas, odnosno na 80 kilometra na sat ispred i u tunelu. Do granice sa Sevrnom Makedonijom odavde je oko 60 kilometara.
Pročitajte OVDE šta je poručio Vučić na otvaranju deonice kroz Grdeličku klisuru.
Izvor: RTS