Nije bio jedini koji nije poštovao pravila hitne evakuacije, ali zbog svog ponašanja putnik Dmitrij Klebuškin navukao je na sebe najveći bes ruske javnosti nakon nesreće Superjeta 100 na aerodromu Šeremetjevo u nedelju uveče, pri čemu je poginulo 37 osoba, među kojima i najmanje dvoje dece.
I dok je član posade, 22-godišnji Maksim Moisejev, poginuo pokušavajući nekako da otvori zadnja vrata da bi se spasili i putnici iz zadnjeg dela aviona, neki poput Klebuškina pokazali su neverovatnu sebičnost.
Osim što je i sam krupan, kretanje Klebuškina dodatno je usporila činjenica da je išao da vadi svoju ogromnu torbu i time, tvrdi nekoliko svedoka, blokirao put!
Samo troje putnika koji su sedeli u avionu iza Klebuškina preživelo je!
Onako ogroman, teško se probijao između sedišta, tim više što je u ruci vukao torbu. Sudeći prema prvim podacima, samo troje putnika koji su sedeli iza Klebuškina, a on je bio na sedištu 10 C, uspelo se spasiti.
Neverovatna sebičnost gospodina koji je svega 40 minuta nakon nesreće, u kojoj je - podsećamo - upravo bilo poginulo pola putnika, besneo na Šeremetjevu jer mu iz Aeroflota nisu odmah kompenzovali novac za avionsku kartu. Neverovatno simpatičan tip, pravi primer ljudskog altruizma.
Odmah nakon nesreće pojavili su se snimci na kojima se vidi nekoliko ljudi kako vuku ručni prtljag iako je jedno od prvih pravila kod avionskih nesreća - ostavi sve i spašavaj živu glavu! Naravno, svaka sekunda u tim situacijama je važna jer čitav avion valja evakuisati za maksimalno 70-80 sekundi. Imate otprilike sekundu po putniku, ne više od toga.
Osoblje s leta za Murmansk uspelo je jedva da otvori dvoje prednjih vrata budući da se avion dvaput odbio od piste pri sletanju i bio je znatno oštećen i pre nego što se zapalio.
U ovom slučaju nesreće Superjeta, za 55 sekundi uspeli su da se evakuišu 37 ljudi, i to samo zato jer je prisebna stjuardesa Tatjana Kasatkina grabila ljude za kragne i bacala ih van na tobogan za spašavanje. Preostalih 40 putnika i jedan član posade poginuli su, i to gotovo svi od gušenja dimom. Ko zna koliko ih se još moglo spasiti za sekundu, dve, pet da tipovi poput Klebuškina - a bilo ih je još - nisu išli da zgrabe svoj prtljag.
Sedam tela je nakon nesreće neprepoznatljivo, izgoreli su i identifikovaće ih na temelju DNA. Svi ostali preminuli su od gušenja dimom. Oni bi se možda mogli spasiti da su se putnici pridržavali upustva za slučaj nesreće.
- Počeli smo s evakuacijom odmah čim je avion stao. Videli smo vatru vani, ali u tom trenutku kabina još nije gorjla. Nogom sam uspela da otvorim vrata. Požurivala sam ljude koliko sam mogla grabeći ih za kragne. No brzo se kabina počela puniti dimom i morali smo i mi van - rekla je stjuardesa.
- Još dok se avion kretao velikom brzinom, svi su ustali sa svojih sedišta. Prva žena do mene zvala je na telefon i vikala: "Gorimo! Srušili smo se!" Istina je da je munja pogodila avion. Najpre sam vidjela bljesak, a onda se čulo kako nešto puca. Svetlost je bila bljesnula kao kad nestaje struje. Pilot je odmah rekao da se vraćamo u Moskvu. Ostali smo bez interne komunikacije, zvučnici ni mikrofoni nisu radili i jedva sam čula pilota kako viče: "Pripremite se za prinudno sletanje!" - ispričala je Kasatkina.
Pročitajte OVDE o čemu bruje svetski mediji.
Izvor: 24 sata. hr