“Irinej je veliki patrijarh. I Irinej mi je pomogao. Osnovali smo zajedno istorijsku komisiju. Radili smo zajedno. Jer i Irineja i mene jedino zanima istina. Ne pogrešiti. Čemu služi jedna izjava o svetosti, ako nije jasna istina. Ne služi nikome. Znamo da je (Stepinac op.a.) dobar čovek, da je blaženik, ali da se učini ovaj korak ja sam tražio pomoć Irineja da se učini istina. Izučava se. Najprije je osnovana komisija koja je dala svoje mišljenje. Ali sada se izučavaju druge tačke. Produbljavaju se neke tačke kako bi istina bila jasna. Ja se ne plašim istine. Ne plašim se. Samo se plašim suda Božjeg. Hvala.”
Ovim jučerašnjim odgovorom na pitanje novinara Silvija Tomaševića o tome što se događa s kanonizacijom Alojzija Stepinca papa Franjo je najverovatnije izgubio i zadnju trunku simpatije koju je imao među Hrvatima katolicima, hrvatskim katoličkim biskupima, intelektualcima, kolumnistima i ostalim perjanicama domaće desno-klerikalne scene. Ne samo da je de fakto najavio da će se na kanonizaciju ultimativnog junaka hrvatskog ultrakonzervativnog katoličanstva još dugo čekati, nego ona zavisi o stavu Srpske pravoslavne crkve, omiljenog neprijatelja Hrvata katolika kojeg ne podnose ne zato što je jako različit od njih, nego zato što su zapanjujuće slični, piše hrvatski portal Index. hr.
Hrvatima katolicima papa Franjo od početka nije po volji
Za razliku od ostatka sveta, reformatorski nastrojeni papa Franjo nije nikada bio preterano omiljen među hrvatskim katolicima, ni približno kao njegovi prethodnici Ivan Pavao Drugi. i Benedikt 16. Franjo je za srednju struju Hrvata katolika od početka svojeg pontifikata suspektni levičar koji pokušava propovedati ljubav i toleranciju, a njima su uvek bile draže pape koji se bave širenjem neprijateljstva i formalnog autoriteta Katoličke crkve.
Franji se zameralo i što zaobilazi Hrvatsku - on je radije otputovao u Bosnu i Hercegovinu i to u hrvatskim nacionalistima omraženo Sarajevo te je i tamo propovedao o pomirenju i maltene, bratstvu i jedinstvu, umesto da je zatražio osnivanje trećeg entiteta za Hrvate u BiH.
Saradnja pape Franje i Srpske pravoslavne crkve
Poseban šok je izazvala odluka pape Franje da će s predstavnicima SPC-a osnovati komisiju koja će se baviti ulogom Stepinca u Drugom svetskom ratu i time treba li on biti proglašen svecem Katoličke crkve, što je projekt u koji se među Hrvatima katolicima kroz godine uložilo neizmerno mnogo truda. Dapače, Katolička crkva u Hrvata se voli sama opisivati Stepinčevom crkvom, što je prilično bizarno ako se zna da je temelj katoličanstva univerzalizam, odnosno da ne postoje autokefalne katoličke crkve.
Ipak, i tada se moglo još naći kaptolskih moćnika koji će opravdavati Franju, objašnjavajući da SPC ne može zaustaviti Stepinčevu kanonizaciju, no nakon Papinih najnovijih izjava sasvim je jasno da će se Hrvati katolici morati još načekati do proglašenja Alojzija svetim.
Ivica Šola Franju proglašava heretikom i Soroševim plaćenikom
Jedan od ključnih medijskih megafona desno-klerikalnih stavova, kolumnist Ivica Šola, od početka je Franjinog mandata pisao protiv njega, ali je prošle godine krenuo sa žestokim frontalnim napadima i nemilosrdnim invektivama u seriji histeričnih tekstova. U martu 2018. je konstatovao da je “model Crkve pape Franje istorijski falsifikat i hereza”, u avgustu je papu optužio da oko sebe gradi kult ličnosti, u septembru se zgražavao što papa Franjo “sklapa savez s (neo)marksistima u borbi protiv siromaštva”, a u jaunaru ove godine je napisao da “više nije jasno vodi li Crkvu papa Franjo ili Soroš”.
Pre dva dana ga je u kolumni u Slobodnoj Dalmaciji proglasio “političarom globalizma”: “Za Papu i umnike koje je okupio suverenitet, nacija i država inherentno su negativni, pa i pojmovi neprikladni "eri globalizacije", čitaj "ideologiji globalizma", koje je bit ideologija drugoga i sotoniziranje svoga, zapadnoga. Sam papa Franjo na audijenciji se obratio učesnicima skupa žestoko se obrušivši na "konfliktni nacionalizam" i "podizanje zidova".”
Naime, sve ono što je papi Franji važno - poput milosrđa prema migrantima i izbeglicama, borbe protiv siromaštva, angažmana na terenu među vernicima, isticanja da kler treba biti skroman, antinacionalističkih stavova itd. - to se teologu Šoli gadi, pa se više ne ustručava papu Franju proglašavati heretikom i Soroševim plaćenikom. Provincijski raspop Šola drži teološke i političke lekcije nasledniku Svetog Petra. Biće zanimljivo videti kakvu će žuč Šola proliti po Franji nakon njegovih najnovijih izjava o Stepincu i njegovoj na neodređeno vreme odgođenoj kanonizaciji.
Papi zameraju i ismejavanje ukazanja u Međugorju
Šola u tome nije jedini. Tako je i njegov kolumnistički kolega s hrvatske nacionalističke desnice Tihomir Dujmović izjavio da je “silno razočaran” papom Franjom, a opštepoznato je i da Franju ne vole ni u ultrakatoličkim udruženjima poput Vigilara, u kojima se više vole družiti s Papinim ideološkim protivnicima unutar Katoličke crkve, kao što je kardinal Rajmond Burk.
Papi Franji su Hrvati katolici zamerili i to što je ironizirao fenomen navodnih ukazanja Isusove majke Marije u Međugorju u BiH, na čemu su hercegovački franjevci od početka 1980-ih do danas izgradili milionsku industriju, izjavivši 2017. godine sledeće: “Ta navodna ukazanja nemaju preteranu vrednost, to je moje lično mišljenje. Pa ko misli da bi Devica bilo kome rekla: 'Dođi sutra u isto vreme na isto mesto, imam novu poruku za tebe'?”.
Protestno pismo Ruže Tomašić
Nema sumnje da će prava bujica žestokih reakcija i invektiva na najnoviju Franjinu izjavu o Stepincu tek uslediti, no Ruža Tomašić, nositelj liste Hrvatskih suverenista i velika Hrvatica i katolkinja, požurila je biti prva od istaknutih aktera s desnice koja je prozvala Papu.
Ruža Tomašić je objavila da je Franji već poslala protestno pismo i konstatovala da “Papa na ovaj način još jednom sudi Stepincu”. Takođe se zapitala “Zašto bih mislila ono što Papa misli?”, što je dirljiv moment emancipacije od crkvenog autoriteta i neočekivani prilog slobodi misli s hrvatske desnice. Tuđmanov veleposlanik Darko Bekić je na Fejsbuku zapitao "hoće li neko tužiti papu Franju zbog vređanja celog naroda?".
Mržnja prema papi može se usporediti samo s mržnjom prema Pupovcu
Obični Hrvati katolici su svoj gnev prema Franji već izdašno prosuli po društvenim mrežama i u komentarima članaka na portalima.
Mržnja se može uporediti samo s mržnjom kakvoj je izložen,na primer, Milorad Pupovac.
Hrvati katolici sada traže odvajanje hrvatske Katoličke crkve od Vatikana, što je stara Titova ideja
U mnogim komentarima Hrvata katolika protiv pape Franje može se primetiti da traže odvajanje Katoličke crkve u Hrvatskoj od Vatikana. Paradoksi do kojih dovodi zadrti hrvatski nacionalizam i pripadajuća mu verzija katoličanstva koju neguju hrvatski biskupi tako dolaze do vrhunca.
Naime, jedan od razloga za komunistički montirani proces protiv Stepinca je - uz njegovu direktnu kolaboraciju sa zločinačkim režimom NDH - što je odbacio Titovu ideju da se Katolička crkva u Hrvatskoj odvoji od Vatikana i da Stepinac postane poglavar hrvatske katoličke crkve koja bi bila podložna novoj vlasti. Danas Hrvati katolici, raspamećeni zbog odbijanja pape Franje da njihovog favorita Stepinca proglasi svetim, masovno traže baš ono što je Stepinac svojevremeno žestoko odbijao, svrstavajući se tako na stranu ideje, ni manje ni više, Josipa Broza Tita.
Sve to se pak događa 8. maja, na rođendan blaženog kardinala Stepinca koji pada na isti dan kao i partizansko oslobođenje Zagreba od ustaškog režima koji je Stepinac 1941. bez zadrške podržao. Prošlost i sadašnjost Hrvata katolika tako se spajaju u apsurdistički skeč kojeg se ne bi postidio ni Monti Pajton.
Pročitajte OVDE kakvu je to rampu za Beograd i Banjaluku spustila Kolinda Grabar Kitarović.
Izvor: index. hr