Finalistkinje za Mis Indije osvojile su regionalna takmičenja širom zemlje i učestvova će u nacionalnom finalu sledećeg meseca. Ususret finalu, Times od India (čiji vlasnici organiziraju izbor) posvetio je naslovnicu takmičenju, na kojoj su bile fotografije svih žena s kratkim profilima svih 30 žena koje se bore za krunu.
Fotografija se proširila društvenim mrežama nakon što ju je objavio jedan korisnik Tvitera.
“Što nije u redu sa ovom fotografijom?”, napisao je uz nju.
What is wrong with this picture? pic.twitter.com/61B23aYFr6
— Sameer Sewak (@Naa_Cheese) May 28, 2019
Brojni kritičari kolaž fotografije tvrde da su organizatori izbora opsednuti svetlom bojom kože. Drugi su primetili da žene izgledaju gotovo identično, a neki su se šalili kako je reč o jednoj osobi.
Ta opsednutost svetlijom bojom kože ne iznenađuje, piše BBC.
Datira još iz doba kad se društvena hijerarhija temeljila na sistemu kasta, a radnici koji su radili napolju imali su tamniju boju kože, zbog čega je bilo poželjnije imati svetliju.
Unveiling the 30 State Winners of Fbb - India's Fashion Hub COLORS TV Femina Miss India 2019. The state winners of Miss...
Posted by Femina Miss India on Nedelja, 26. maj 2019.
To se duboko ukorenilo u društvo, a još je više naglašeno od sedamdesetih godina prošlog veka kad je predstavljena prva indijska krema “pravednosti”, Fair and Lovelu.
Kozmetika za izbjeljivanje kože među najprodavanijima je u zemlji, tokom godina u reklamama za tu vrstu proizvoda pojavljivali su se brojni vrhunski glumci i glumice iz Bolivuda, a takmičenja poput ovoga koja favoriziraju određeni tip kože služe samo jačanju tog stereotipa, prenosi Indeh.hr.
Blud pod tušem Marka i Lune pogledajte OVDE.
Izvor: Novi.ba